Geen beker, maar ook geen extra slok uit de gifbeker

woensdag 17 november 2021, 7:00

Geen beker, maar zeker ook geen nieuwe slok uit de gifbeker

Op een gure avond, waarin het Nederlands elftal de t.v. kijker niet vermaakte, speelde Zundert een wedstrijd in de tweede ronde van de beker. Zundert startte matig, maar knokte zich knap terug in de wedstrijd. Helaas werd het niet beloond voor het spel en de werklust.

Na vijf wedstrijden zonder overwinning ging Zundert op zoek naar het goede gevoel. Het eerste kwartier leek het hier nog niet op. Net als de vorige drie wedstrijden lag slordig uitverdedigingen, of eigenlijk niet uitverdedigen aan de basis van de tegentreffer. Binnen een kwartier kon Zundert in de achtervolging. En dat deed het. Zundert trok het spel naar zich toe, maar kwam voor rust niet verder dan een afstandsschot van Siemen en een hard schot van Fabian waar de doelman moeite mee had. Er had niemand gerekend op een rebound. Hierdoor stond het 1-0 bij rust, waarbij Zundert dus het balbezit had, maar Oosterhout de voorsprong.

Na de thee kwam Zundert sterk uit de startblokken. Zonder steun van de supporters probeerden de Roodzwarten er toch een wedstrijd van te maken. Dit leek meteen succes te hebben. Een poging van Fabian ging richting de verre hoek, waarna de keeper de bal knap overtikte. Kort daarna dacht Zundert aan een penalty, maar de sterk fluitende scheidsrechter ging hier niet in mee.

Met Wessel voor Mike ging de zoektocht naar de gelijkmaker verder. Het was dan ook Wessel die met een kopbal uit een corner dichtbij was, maar ook de keeper als hinderlijke sta-in-de-weg trof. Met eerst Tjeu en Owen voor Steven en Fabian en iets later Frenk voor Cas probeerde Zundert alles om penalty’s af te dwingen. Door de risico’s die genomen werden, ontstond uit een uitbraak de eerste zelfgecreëerde kans voor Oosterhout. Oog-in-oog met Thomas trof de aanvaller van Oosterhout de paal.

In het slofoffensief ging Thomas nog tweemaal mee naar voor om het geluk af te dwingen, was Owen er na een voorzet van Siemen nog een keer dichtbij en ook zag Siemen zelf een poging via een verdediger overgaan. Hierdoor werd het ene foutje in de openingsfase Zundert fataal. Het bekeravontuur eindigt hiermee voortijdig. Toch kan er hoop geput worden uit deze wedstrijd. Het spel was weer wat beter, Zundert had overwicht en leverde voldoende strijd. Hopelijk kunnen de mannen zich zondag tegen Sprundel weer eens belonen met treffers en punten.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Steven Braspenning [W: Tjeu van der Heijden], Thomas Kerstens, Roy Jacobs, , Cas van Oijen [W: Frenk Zagers], Wim Kas, Olivier van Hassel, Fabian Nelemans [W: Owen Maas], Siemen Boomaerts, Tim Goethals en Mike Daemen [W: Wessel Delcroix].

Wissels: Lars Vermeulen, Owen Maas, Wessel Delcroix, Tjeu van der Heijden en Frenk Zagers.