Het regent diploma's bij v.v. Zundert

dinsdag 24 december 2019, 12:00

Zonder scheidsrechters geen wedstrijden.

Het regent diploma’s bij v.v. Zundert

Al vaker hebben we berichten gedeeld over ons mooie scheidsrechterskorps. De ARAG Fairplay status en de ontwikkeling van Rick Nelemans die vanuit fluiten bij de overige senioren en jeugd is doorgestroomd tot de tweede klasse en zelfs de eredivisie voor vrouwen.

Deze keer gaat het over de basis. Ieder jaar worden spelers de tweedejaars JO13 (vroeger D-jeugd)  zijn gevraagd om het pupillen scheidsrechters diploma te behalen. Het mes snijdt aan twee kanten. De jongens en meisjes leren de spelregels nog beter, krijgen meer begrip voor de scheidsrechters en leren op jonge leeftijd al iets van leidinggeven. Dit helpt ze in de ontwikkeling van houding en gedrag. En als club heb je weer een bredere basis die wedstrijden kunnen leiden.

Daarnaast is het ook belangrijk dat deze scheidsrechters ondersteunt, gecoacht en begeleid worden. Dit doen Frank Boomaerts en Stefan Lammerse al jaren op gepassioneerde wijze. Zij krijgen aanvulling nu Mivan die z’n scheidsrechterbegeleiding diploma heeft behaald.

Vijf jeugdspelers kunnen trots zijn op het pupillen scheidsrechter diploma. En Hakim die al een tijd z’n wedstrijden fluit heeft nu ook het officiële clubscheidsrechter diploma in bezit.

In drie verschillende dagen, drie verschillende diploma’s op het gebied van arbitrage mag met recht een uitstekende prestatie genoemd worden.