Hoe staat het met onze mannen in het buitenland?

zaterdag 8 april 2023, 21:00

Hoe gaat het met onze mannen in het buitenland?

Op de redactie kregen we veel vragen over onze JO18-1. Hoe verging het onze stoere mannen in Duistland zonder dat de moeders erbij zijn. Nou het antwoord kan alle kanten op. Maar voor de moeders, het gaat fantastisch.

Vrijdag werd na het verzamelen de reis richting Dortmund ingezet. Dit was al gezellig. Aangekomen in Dortmund werd gelijk een leuke stadiontour in het Signal Iduna gedaan. In het stadion van Borussia Dortmund keken onze mannen de ogen uit. Het maakte bijna net zoveel indruk als sportpark de Wildert en de bijbehorende kantine.

Daarna werd er gewerkt aan het versterken van de inwendige mens. Een heerlijk diner werd naar binnen gesmikkeld. Vervolgens stonden er teambuildingsactiviteiten op het programma. Om vervolgens de musea van Dortmund onveilig te maken. We ontvingen dan ook foto’s van standbeelden en andere bezienswaardigheden. Zo was deze trip zowel op sportief als intellectueel vlak een verrijking voor de jongens van de JO18-1.

Na een goede nachtrust, want zoals Joop Zoetemelk als zei over de tour: “de tour wordt in bede gewonnen”, zo dachten de heren ook. Lekker op tijd na bed en goed slapen.

Na een goed sportontbijt werd de voorbereiding op eerste internationale wedstrijden ingezet. Tommerup Boldklub was de eerste tegenstander. Deze Deense ploeg werd knap op 0-0 gehouden. Een uitstekend resultaat bij het debuut op het internationale podium.

Even later was KVV Zelzate de tweede opponent. De eerste wedstrijd zat duidelijk nog in de benen. De schade kon dan ook beperkt worden tot 0-2. Ook niet slecht in een Europese uitwedstrijd. Echter toen de reglementen goed doorgelezen werden, bleek er geen return in eigen huis op het programma te staan. En kleine domper. Maar omdat de Denen met 4-0 verloren van de Belgen bleek Zundert tweede te zijn geworden in de poule.

Hierdoor moest het als nummer twee in poule E strijden tegen de nummer twee uit poule F. Deze wedstrijd zou uitmaken voor welke plaatsen Zundert morgen mag gaan strijden. Tegen DSC Wanne Eickel (ik verzin het niet, zie het vaantje op de foto) bleek Zundert de eerste twee wedstrijd te diep zijn gegaan. En het trof ook nog een “zuhauseflauter”, waardoor het onbegonnen werk was. Het eindresultaat was dan ook een geflatteerde 4-0.

Hierdoor mag Zundert JO18-1 morgen verder om de troostprijzen gaan spelen. En vanavond onder het genot van een sportdrankje gaan herstellen en werken aan de tactiek voor morgen. Dat is de mannen wel toe vertrouwd. Tot op heden zijn de spelers en begeleiding een waardige vertegenwoordiging van v.v. Zundert. De mannen maken vooral naast het veld veel indruk. Op naar morgen!