Hoe staat het met onze mannen in het buitenland?

zondag 9 april 2023, 19:00

Hoe gaat het met onze mannen in het buitenland? – Deel 2

Op de dag dat Mathieu van der Poel de winst in Parijs- Roubaix pakte, kwam HET sportnieuws van het weekend toch uit Duitsland. V.V. Zundert JO18-1 legde knap beslag op de twaalfde plaats in een sterk bezet internationaal toernooi.

De dag begon al goed. De Osterhase had iets lekkers verstopt voor de mannen. Nou ja, verstopt? Er stond gewoon een lekkere paashaas voor de kamerdeur. Dolgelukkig waren de mannen met de energievolle verrassing voor de deur. En bij sommigen was een klein traantje zichtbaar in de ooghoeken. Heimwee maakte zich meester van de doorgaans stoere kerels.

Een goede start van de dag, gevolgd door een gezamenlijke maaltijd. Hier was ook een ander dier aanwezig. Stanneke was in de kofferbak als verstekeling meegegaan. Uitgehongerd sloot hij aan bij het team.

De eerste wedstrijd was tegen DIOS uit Nieuw Vennep. Uitgerekend onze eigen Belg was de maker van het eerste internationale doelpunt van de JO18-1. De wedstrijd eindigde op 3-2 voor DIOS. Zundert vierde dit als een overwinning omdat het twee uitdoelpunten had gemaakt. Men was echter vergeten dat DIOS ook een uitwedstrijd speelde, waardoor deze vlieger niet op ging.

Trainer Jacco had genoeg gezien. Het was tijd om het goede voorbeeld te geven. Maar zoals Co Adriaanse ooit zei: “ een goed paard is nog geen ruiter”, zo werkt het ook omgekeerd. Zou Jacco aan kunnen haken bij het niveau van het team dat weken lang getraind had om juist dit weekend in topvorm te zijn?

De jongens gunde de trainer een doelpuntje van de stip, En zo eindigde dit duel net als de eerste wedstrijd van het toernooi in een gelijkspel. Door gelijk aan het begin te pieken en op het eind nog energie over te hebben voor een 1-1 tegen Leones uit Beneden Leeuwen, deden de tussenliggende wedstrijden er minder toe. Zundert eindigde op een meer dan voortreffelijke 12e plaats.

Bij deze update van het reisverslag weer een compilatie met foto’s van enkele hoogtepunten. De censuurcommissie heeft enkele keuze gemaakt, die op de langer tijd in het voordeel van de betrokken zijn. Maar met recht mag nu al gezegd worden dat het een geslaagd weekend is. Want naast het sportieve element, is de gezelligheid, kameraadschap en botweg domme mannenlol onbetaalbaar. Voor zowel spelers, begeleiding als Stanneke.

Een speciale vermelding voor onze correspondent ter plaatse. De man “bekend om z’n service”, trok deze te prijzen houding door in z’n vrije tijd, waarvoor dank vanaf de redactie.