Hontenisse en Zundert in evenwicht

zondag 12 maart 2023, 17:00

Hontenisse – Zundert weer in evenwicht.

Een punt waar beide ploegen eigenlijk niets mee opschieten. Er is een gezegde dat luidt: “de mooiste bloemen groeien aan de rand van het ravijn”. Ook bij Hontenisse - Zundert waren de meest spectaculaire momenten aan de randen van beiden helften. Voor het rest bloeide er niet veel moois op het veld, wat als knollentuin, toch de potentie voor een kleurrijke wedstrijd had.

Zundert kwam niet scherp aan de start, waardoor het gelijk achter de feiten aanliep. Niet attent ingrijpen in de defensie hielp Hontenisse binnen drie minuten in het zadel. Het volgende half uur probeerde Zundert wel om gelijk te komen, maar de betere mogelijkheden waren voor de thuisploeg. Een schot van Tjeu en een kopbal van Rob waren de wapenfeiten van Zundert.

Er moesten standaardsituaties aan te pas komen om de doelman echt te testen. Eerst zorgde een indraaiende corner van Siemen voor problemen en niet veel later ging een vrije trap van Tjeu rakelings over. Met ook nog een gekraakt schot van Olivier drong Zundert meer aan richting de rust. Via een lucky treffer. Doelman Thomas van Nederkassel, vorig jaar ook al goed voor een treffer in Zeeuws Vlaanderen tegen Philippine, kreeg de gelijkmaker op z’n naam. Een verre uittrap kreeg gedragen door de wind zoveel lengte en snelheid dat z’n collega aan de overkant zich erop verkeek. Omdat hij tot overmaat van ramp ook uitgleed, vloog de bal via de binnenkant van de paal binnen. 1-1. Dit was ook de ruststand.

Ook na rust was het prijs. De eerste aanval van Zundert werd door Tjeu op aangeven van Mike met het hoofd tot doelpunt gepromoveerd. Dus de minuten rond de rust waren Zundert gunstig gestemd. Steven verliet het veld en Stijn kwam hem vervangen.

De voorsprong gaf Zundert niet het juiste zetje. Sterker nog, de gelijkmaker viel in de 68e minuut war de verdediging zich weer niet van de beste kant liet zien. En omdat een punt niet opschiet, kon Zundert weer op zoek naar een doelpunt.

Met Wessel voor Karim werd echt gezocht naar een driepunter. Die kansen kwamen er ook. Een schot van Rob werd net voldoende van richting verandert om het doel te missen, de ijverig ingevallen Wessel was bij veel gevaar betrokken. Op aangeven van Wessel kon hij de bal onvoldoende vaart geven. En een volgende poging kon gestopt worden door de keeper, maar niet klemvast gehouden worden. Tjeu rammelde de rebound hard naast. Tussendoor had Siemen nog de grootste mogelijkheid. Na een door Wessel verlengde bal omspeelde hij de keeper, echter stuiterde de bal zo ongelukkig dat scoren niet lukte. En mede hierdoor bleven Hontenisse en Zundert net als in de thuiswedstrijd steken op een remise.

Door deze puntendeling blijft Zundert hangen in de middenmoot waarbij de afstand naar de koppositie met 5 punten nog steeds dichterbij is dan de nacompetitieplaats voor klasse behoud. Dit gat bedraagt 7 punten. Volgende week moet Zundert het in eigen huis opnemen tegen Clinge, dat wederom een gevoelige tik kreeg en nu troosteloos onderaan bungelt.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Cas van Oijen, Thomas Kerstens, Steven Braspenning (W: Stijn Geuke), Karim Vriends (W: Wessel Delcroix), Olivier van Hassel, Tjeu van der Heijden, Siemen Boomaerts, Rob Gommers en Mike Daemen.

Wissels: Wessel Delcroix, Stijn Geuke, Maarten Arnouts en Jesse Graumans.