In de achtervolging

donderdag 19 december 2019, 12:00

Afgelopen zondag werd voor de derde keer dit seizoen het Zundertse hoofdveld afgekeurd. Als enige ploeg in de derde klasse A heeft Zundert de twijfelachtige eer dat er dit seizoen wedstrijden zijn afgelast. Zo trots als rood en zwart is op haar sportpark, zo gruwelijk het zich ergert aan de staat van de velden. Het noopt het Zundertse keurkorps tot achtervolgen in de competitie. Na het eerdere  inhaalduel tegen Hoeven in november staat vandaag het uitgestelde thuisduel met hekkensluiter Steen op het programma.

De club uit Sint Jansteen zag in 1929 het levenslicht als Rapiditas. Omdat een andere vereniging al gebruik maakte van deze naam werd de clubnaam al snel gewijzigd in v.v. STEEN: Strijd Trouw Eerlijk En Nobel. De promovendus uit de 4e klasse A werd vorig seizoen met overmacht kampioen. Ook dit seizoen startte de zwart-wit geklede ploeg voortvarend. Drie overwinningen in het bekertoernooi zorgden voor een plaats in de tweede ronde. Net als Zundert overleefde Steen deze ronde niet. Op 17 november jl. bleek de op bezoek zijnde hoofdklasser Halsteren met 0-4 te sterk. In de competitie ging het de Zeeuwse debutant de eerste 11 speelronden nog niet voor de wind. Met vier punten uit vier puntendelingen was de oogst erg mager. Vorige week werd echter, in speelronde twaalf, de eerste driepunter in de wacht gesleept. Op eigen veld werd DSE met 2-1 verslagen. De Etten-Leurse oefenmeester sprak over een blamage, zijn Zeeuwse tegenstrever van een terechte overwinning waardoor hij met vertrouwen uitkijkt naar het vervolg van het seizoen. Laat het zondag voor Zundert een waarschuwing zijn. Medekoploper RBC struikelde eerder dit seizoen al bijna over Steen. Pas in extra tijd wisten de Roosendalers een nederlaag af te wenden.

Zundert, dat even veel verliespunten heeft als de koplopers SC Gastel en RBC kan zondag goede zaken doen. Een overwinning brengt de roodzwart gestreepten tot drie punten van de lijstaanvoerders. Met nog een inhaalwedstrijd op 19 januari tegen MOC '17 kan de kloof worden gedicht. Vooruit lopen op de zaken is echter te vroeg. Steen zal niet van plan zijn de punten weg te geven. Sterker nog, alleen van Steenbergen, Philippine en Schijf werd met meer dan één doelpunt verschil verloren. Tegenstanders waar ook Zundert mindere herinneringen aan bewaard. De lange rood-zwarte geschiedenis leert bovendien dat Zundert vaak punten laat liggen tegen laagvliegers. Laat het vandaag niet gebeuren....... rood en zwart succes!