Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 3 april 2020, 10:00

Jeugdteam in de spotlights

Enige weken geleden hebben we melding gemaakt van de start van een nieuw team binnen de v.v. Zundert familie. Niet wetende wat de tijd ons zou brengen. Tot het stilleggen van de voetbalactiviteiten vanwege het Corona virus bleek dit team, de JO7-3 een echte aanwinst voor de vereniging. Zowel qua resultaat als qua spelplezier. Daarom deze week aandacht voor v.v. Zundert JO7-3 in de rubriek “Jeugdteam in de spotlights”

JO7-3

Na de winterstop was het zover. Er waren genoeg kinderen om een derde JO-7 team samen te stellen. We konden dus van start.

In eerste instantie begonnen we met 5 kinderen namelijk Femke, Dhiya, Mikael, Biniam en Mats. We dachten aanvankelijk dat het in eerste instantie wat krap zou worden met maar 1 wissel. Maar niets bleek minder waar. De kinderen hadden er allemaal zo’n zin in, dat we er tot nu toe iedere week gewoon met alle kinderen waren. Begin maart kregen we ook nog versterking van Timo, waardoor het team nu uit 6 kinderen bestaat.

De leeftijd in de groep varieert tussen de 5 en 7 jaar. Dit is soms ook wel te zien in het veld. Waar het ene kind er heel erg op gericht is om veel te scoren en te winnen, hangt een ander tijdens de wedstrijd nog gezellig in de goal, gaat zitten op de grond of kijkt naar boven of er nog wat leuks voorbij vliegt. Maar dat mag de pret niet drukken, want met zijn allen maken we er iedere week waar wat gezelligs van. De stand wordt door de meesten wel fanatiek bijgehouden en gecheckt bij de leider of de scheids.

En natuurlijk mag ook vermeld worden dat we pas 1 keer verloren hebben en al 4 keer hebben gewonnen. Topscoorder van het team is overduidelijk Dhiya, die met zijn snelheid iedereen voorbij raast en daarnaast ook goed is in omschakelen en zo de nodige goals eruit haalt in het eigen doel.

Ook Biniam en Mats krijgen steeds beter door hoe het spelletje in elkaar steekt ( en welke kant ze op moeten) om zo ook hier en daar hun doelpunt mee te kunnen pikken. Ze proberen ook echt al over te spelen naar elkaar om zo een mooie aanval in te zetten. Femke, het enige meisje in het team, snapt ook goed hoe het spelletje in elkaar steekt, maar wil wel graag op maat bediend worden door de jongens in haar team. Dat hebben haar teamgenoten nog niet altijd helemaal door, waardoor Femke dan net niet bij de bal kan om hem tussen de palen te schieten. Mikael doet ook iedere week vol enthousiasme mee. Nu is al duidelijk te zien dat hij later keeper zal worden, want hij is niet bij de goal weg te slaan. Onze laatste aanwinst Timo zal vast voor veel snelheid in het team gaan zorgen. Hij is niet groot, maar o zo snel daarentegen. Vast en zeker zullen veel tegenstanders het niet gaan kunnen belopen tegen hem. We zijn heel blij dat we hem nu bij het team hebben.

Hopelijk voor iedereen kunnen de trainingen en wedstrijden weer snel opgepakt worden, zodat we samen weer een hoop plezier kunnen gaan hebben.

Namens de leider!