Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 10 april 2020, 10:00

Deze week in de rubriek "Jeugdteam in de spotlights" aandacht voor de MO15-1. Een combinatie team van speelsters van Wernhout en Zundert. Al voor het derde seizoen op rij geven zij het goede voorbeeld. Door goed samen te werken, kunnen alle meiden voetballen op het eigen niveau met leeftijdsgenoten. Wellicht duiken zij later op in de geschiedenisboeken als de pioniers van de samenwerkingsverbanden in het Zundertse voetbal. Daarom terecht de MO15-1 in de spotlight.

Zundert-Wernhout MO15

De MO15 traint twee keer in de week. Op maandagavond trainen we in Wernhout en op woensdag avond trainen we in Zundert. Maandagavond geeft Frank ons training. Woensdagavond worden we getraind door Nova, Geke, Joy, Karlijn, Pien en Lotte. Zij trainen ons om de beurt dus we hebben iedere woensdag twee andere trainers.

We zitten met 16 meisjes in ons team, de trainingen worden hierdoor altijd druk bezocht en zijn erg gezellig. Al word er natuurlijk ook serieus getraind, zodat we zaterdag weer op ons best kunnen spelen. We spelen nu al 2,5 seizoen samen met Zundert en Wernhout meiden, vanaf de eerste trainingen ging dat erg goed. We zijn echt een team geworden en verschil tussen Wernhout of Zundert is er niet.

De wedstrijden gaan altijd nog wel wisselend. Vaak hebben we er moeite mee om direct sterk te beginnen en lopen we wel eens achter de feiten aan. Daar is nog wel wat winst te behalen. Wel hebben we deze competitie al best wat punten behaald, maar dat hadden er wel meer kunnen zijn. Net als alle andere elftallen balen we er ontzettend van dat de competitie nu al klaar is. Dat is natuurlijk helemaal begrijpelijk, maar wel erg jammer.

Hopelijk kunnen we dit seizoen toch nog op een leuke manier afsluiten met elkaar. Dit seizoen eindigt zo wel op een erg vreemde manier. Laten we hopen dat volgend seizoen voor iedereen extra voetbalplezier op gaat leveren.

Met sportieve groet namens de MO15-1, Esmee.

Lotte en Perle hebben ook nog een klein stukje geschreven, hierbij:

MO15-1

Wij voetballen nu ongeveer twee-en-een-half jaar in een combinatie elftal, MO15 v.v. Zundert v.v. Wernhout. De ene helft van het seizoen spelen we de wedstrijden in Wernhout en de andere helft van het seizoen in Zundert. De trainingen zijn het hele jaar gewoon hetzelfde namelijk, op maandag in Wernhout en op woensdag in Zundert. In Wernhout geeft Frank ons training en in Zundert geven Nova, Karlijn, Pien, Lotte en Geke ons training, Joy is helaas gestopt vanwege haar werk. We hebben een heel gezellig team en hebben ook veel plezier in het voetballen vooral de wedstrijden tegen de Moerse boys vinden we erg leuk om te spelen, daar zitten namelijk ook een aantal kinderen in die we kennen.

Wij hebben nu de opdracht gekregen om een stukje te schrijven over de MO15. Wij zijn een gemengd team van Zundert en Wernhout. Op het begin was alles heel spannend maar het is nu een heel gezellig team. Onze eerste keer dat we samen speelden op het veld was met een toernooi bij de Moerse Boys. Wij voetballen nu al 2 jaar samen met heel veel plezier. Wij trainen op maandag en woensdag en op zaterdag een wedstrijd. Dit is ons team op de foto's.