Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 24 april 2020, 10:00

Deze week in de rubriek “Jeugdteam in de spotlights”, aandacht voor v.v. Zundert JO10-1. Ieder team mag een eigen bijdrage leveren voor deze rubriek. De JO10-1 hoefde niet lang na te denken. Zij vonden dat het in deze vreemde en verwarrende periode, tijd voor goed nieuws was. Daarom uit de “nog niet zo oude doos” nogmaals het verslag van de kampioenswedstrijd. Het lijkt alweer zo lang geleden, maar het is slechts 4 maanden en helaas ook maar 3 of 4 wedstrijden geleden. Even terug in de tijd met v.v. Zundert JO10-1 naar de dag waar ze heel trots op zijn. Ze werden namelijk kampioen van de najaarsreeks. En hiermee de laatste kampioen van v.v. Zundert voor het Corona tijdperk.

Zundert JO10-1 winterkampioen

Vandaag speelde Zundert JO10-1 de kampioenswedstrijd tegen VVR JO10-2. Ze hadden al tweemaal tegen deze tegenstander gespeeld en tweemaal gewonnen, dus de verwachtingen waren hooggespannen. Vanwege helaas 1 zieke speler moesten ze met 6 aantreden. Doordat er maar zes spelers waren wisten iedereen dat ze de hele wedstrijd aan de bak zou moeten.

Na een wat zenuwachtig begin (kampioensspanningen) kwam men zelf achter te staan. Tot tweemaal toe kwam VVR op voorsprong. Telkens trok Zundert de stand weer gelijk. Uiteindelijk ging het voetballend beter lopen bij Zundert. Dit was ook te merken aan het scoreverloop. De spanning was en het team begon te combineren dat het een lieve lust was. Nog voor de rust was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld. Met een 7-2 voorsprong halverwege konden de jongens rustig aan de ranja.

Na de rust gingen ze door met het uitbouwen van de score. Bij de laatste time out werd ook nog even een keeperswissel doorgevoerd. Uiteindelijk werd het 18-5 voor Zundert. Nog een paar tegengoals maar wat maakt het uit zeiden de jongens tegen elkaar. Ze stonden al zo ver voor. Na het laatste fluitsignaal was de blijdschap groot! KAMPIOENEN!.

Na de fotoceremonie en de welverdiende douche mochten de trotse kampioenen gaan genieten in de kantine van een portie hakkedelen en een drankje. Na de winterstop hoopt het ambitieuze team in een hogere klasse te worden ingedeeld, zodat er meer tegenstand komt en ze nog meer uitgedaagd worden. Dat is de juiste spirit!

Van harte gefeliciteerd met deze knappe prestatie voor alle spelers, leiders en trainers!