Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 17 april 2020, 10:00

Deze week in de rubriek "Jeugdteam in de spotlights" aandacht voor de JO10-2. Sommige teams hebben een uitgebreide introductie nodig. De JO10-2 niet. Het verslag spreekt voor zich. Voetbal gaat om het spelletje, samenwerken, leren en heel veel plezier maken. Als 1 team dit goed begrepen heeft, is het de JO10-2 wel. Probeer onderstaande verhaal maar eens te lezen zonder glimlach op je gezicht. Onmogelijk!

JO10-2

De sterren: Isa, Anouk, Ibrahim, Vigo, Morris, Seppe en Mats.

Sinds het begin van het seizoen zit de sfeer er goed in bij het team! Veel van de kinderen kennen elkaar van school waardoor het af en toe ook echt héééééél gezellig is. Plezier van voetbal wordt dan ook regelmatig afgewisseld met plezier in achter elkaar aanrennen, stoeien en van alles wat niet met voetbal te maken heeft :). Toch wordt er altijd goed meegedaan met de trainingen en kijken ze ook allemaal weer uit naar de volgende wedstrijd!

We zijn gestart zonder vaste keeper tijdens de wedstrijden. Veel kinderen wilden wel een keertje keepen, maar ook graag voetballen. Pas later in het seizoen dient Morris zich aan om als vaste keep de keeperstrainingen te volgen en te keepen tijdens de wedstrijden. Inmiddels hebben we ook Anouk die aangaf graag te keepen, dus aan keepers nu geen gebrek! Erg leuk ook om vanaf de zijlijn te zien hoe verschillend de kinderen zijn maar elk hun eigen mooie eigenschappen hebben. De een die altijd overal staat, de geboren verdedigers, de echte aanvallers, die ene die niet opgeeft en degenen die vaak voor verrassende acties zorgen!

Tijdens wedstrijden wordt er inmiddels ook goed gejuicht als er gescoord wordt, en weten ze dan ook elkaar goed te vinden! Mooi om te zien hoeveel plezier er dan is.

Aan de andere kant lastig om de moed erin te houden als het een keer niet gaat zoals gepland, maar dat is meestal na de wedstrijd ook zo weer vergeten!

Dat ze het goed met elkaar kunnen vinden heeft ook zijn weerslag op de kijkers langs de kant. Tijdens een willekeurige training kan ik me bijvoorbeeld herinneren dat ze een warming-up deden waarbij ze rondjes moesten rennen, en door Najib werd geroepen wat ze in de volgende ronde moesten doen.

“Knieheffen” roept Najib, waarop de hele groep antwoord “KNIEHEFFEN!”

“Rennen” roept Najib, “RENNEN!” schreeuwt de groep met een grote glimlach.

“Mark leg vast de ballen klaar” …….“MARK LEG DE BALLEN KLAAR!” en ze liggen weer dubbel. :)

Trainer Najib weet op het juiste moment de aandacht altijd weer terug te krijgen en samen met Mark voor een leuke training te zorgen.

Op een gegeven moment zou de training een aantal weken door Mark gegeven worden in verband met een geplande afwezigheid van Najib. Een paar weken en dan zou alles weer als vanouds zijn. Inmiddels weet iedereen beter en is het leuke seizoen abrupt beëindigd.

Erg jammer! Er stonden nog leuke trainingen, wedstrijden en allerlei activiteiten op het programma.

Hopelijk is alles snel weer gewoon en kunnen we weer met elkaar lachen!

Tot snel! Begeleiding JO10-2