Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 1 mei 2020, 10:00

Deze week in de rubriek: “Jeugdteam in de spotlights” aandacht voor de JO19-1. Het oudste jeugd elftal. Een ploeg waarbij sommigen afgelopen maand ongemerkt de laatste wedstrijd afgewerkt hebben als jeugdspeler. Een bijzonder slot na het doorlopen van de gehele jeugdafdeling van v.v. Zundert

Groen Wit JO19-1 - VVZundert JO19-1

Zonder dat iedereen het wist was dit de laatste wedstrijd van de tweede seizoenshelft. Deze wedstrijd was uit in de Heuvel tegen Groen Wit. De wedstrijd voor deze was tegen RBC, die werd met 8-1 verloren. Het werd nu tijd om te herpakken. Paar weken eerder had de JO19-1 van Zundert er een nieuwe trainer/coach erbij gekregen. Deze wedstrijd was ook zijn eerste en laatste wedstrijd van dit seizoen.

Zundert begon sterk aan de wedstrijd, Groen Wit kwam bijna niet aan voetballen toe. De ploeg hield goed stand en de duels werden fel aangepakt. Helaas kwam Groen Wit er een keer goed doorheen waar een doelpunt uit viel, 1-0. Uiteindelijk herpakte Zundert zich weer en maakte door middel van een penalty 1-1.

De scheidsrechter floot voor de rust. In de rust werd er aan de ploeg verteld dat deze wedstrijd niet verloren hoeft te worden. Daar was het team mee eens en liep met goede hoop de kleedkamer uit.

Na de rust hield Zundert niet lang stand. Groen Wit begon goed te voetballen en er werd prima gecombineerd. Zundert kwam er nog wel een paar keer goed uit, maar kon niet meer gevaarlijk worden. Door het goede spel scoorde Groen Wit vaak en werd het uiteindelijk 5-1.

Helaas was dit de laatste wedstrijd van het seizoen. We hopen allemaal natuurlijk dat we zo snel mogelijk weer mogen voetballen. Gelukkig kunnen we nog een paar weken op anderhalve meter trainen. Tot volgend seizoen!