Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 8 mei 2020, 10:00

Deze week in de rubriek: “Jeugdteam in de spotlights”, aandacht voor Zundert JO15-2. Een team met voorbeeldige pubers. In ieder geval bij de voetbal, of deze ouders dit thuis kunnen beamen, is een vraag die vandaag niet behandeld gaat worden. Maar zoals gezegd bij v.v. Zundert een leuke groep die gezelligheid en presteren op een leuke wijze verenigd. Deze bijdrage is aangeleverd voor de hervatting met anderhalve meter trainingen. De opkomst van de JO15-2 was gelijk 100 procent, net als de inzet en het plezier!

De JO15-2 kwam dit seizoen wat aarzelend op gang, vooral doordat een aantal spelers geblesseerd was en we steeds niet met genoeg spelers op een wedstrijd konden verschijnen. We moesten spelers wegkapen bij andere teams om toch voltallig te kunnen spelen. Gelukkig herstelden onze geblesseerde spelers goed, zodat we als team steeds echt samen konden gaan spelen. De JO15-2 raakte juist lekker op gang, toen de hele sportwereld buitenspel werd gezet door het Coronavirus. Het seizoen was voor de JO-15-2 te kort om er uit te laten komen wat erin zit. De spelers groeiden namelijk niet alleen op sportief vlak, ook qua saamhorigheid, gezelligheid en voetbalplezier was dit een team waar je heel graag bij wilde horen.

Door het abrupte einde van het voetbalseizoen stopte ook ineens die gezelligheid, het samen sporten, het plezier tijdens de trainingen en wedstrijden én daar buiten. Geen afsluiting, geen aanmoedigende woorden van de trainer aan zijn team. En omdat dit mooie team het verdient om in het zonnetje gezet te worden, volgt hier toch nog een afsluitend woord van de trainer en de leiders.

De JO15-2 was een ontzettend fijn team om mee te werken. Iedere speler is vooruit gegaan, zowel voetbaltechnisch, fysiek als mentaal. De trainingen liepen lekker en hoe verder het seizoen vorderde, hoe beter de groep op elkaar ingespeeld raakte. Het was misschien nog niet direct duidelijk in de wedstrijdresultaten, maar de vooruitgang was er absoluut.  Niet alleen op sportief vlak deed dit team het goed, de jongens van de JO15-2 zijn stuk voor stuk goeie gasten die goed met elkaar overweg kunnen. Er is nooit iets voorgevallen tijdens de trainingen en ze waren er bijna altijd allemaal bij!

En nu zitten we thuis, geen voetbal, geen gezelligheid, chillen met je voetbalvrienden of met z’n allen je energie eruit trainen op het veld. Het is saai en het is nog niet duidelijk hoe lang het nog duurt en of we zelfs op vakantie kunnen. En als we met zijn allen thuis moeten blijven deze zomer, dan zijn er gelukkig nog de verschillende trapveldjes in Zundert, waar voetballers bij elkaar kunnen komen om een balletje te trappen. Misschien wel in de rood-zwart kleuren, gewoon, voor het gevoel. Om in te halen wat we de afgelopen maanden gemist hebben en om alvast warm te lopen voor het nieuwe seizoen.

Een ding is zeker, als het voetbalseizoen weer van start gaat, zal iedereen staan te trappelen om bij elkaar te komen en achter die bal aan te gaan. We hopen dat de JO15-2 jongens elkaar dan, waarschijnlijk onder een andere naam, weer zullen treffen op het veld om af te maken waar ze aan begonnen zijn.

Fijne zomer! Erwin, John en Peter