Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 22 mei 2020, 10:00

Komend weekend zouden we de laatste jeugdwedstrijden van de competitie spelen. En daarna eindigen met een knalfeest zoals vorig jaar. Om de bekende redenen is dit niet het geval. We trainen wel een week langer door dan gepland.. Neemt niet weg dan ook v.v. Zundert JO9-1 het plaatsje in de rubriek: “ Jeugdteam in de spotlights” zeer zeker toekomt. Hierbij de bijdrage van de JO09-1 een team met klasgenootjes die onderling veel plezier maken en ook het winnen hebben ontdekt.

De jongens en meiden van de JO09-1 spelen al een aantal jaar samen en zitten allemaal bij elkaar in de klas. Hierdoor is het vaak heel erg gezellig tijdens trainingen en wedstrijden. Voor de trainingen en wedstrijden wordt begonnen met bijkletsen en stoeien. Het voetballen lijkt dan soms bijzaak. Toch zit er wel degelijk heel veel vooruitgang in het voetballende gedeelte van de JO09-1, want het kan er wel heel fanatiek aan toegaan.

Waar het in de voorbije seizoenen al feest was bij een enkele overwinning is dat dit seizoen heel anders. Na de winterstop was iedereen scherp. De doelpunten vielen nu wel en het verdedigen en keepen ging ook een stuk beter. Alle wedstrijden werden dan ook gewonnen. Zou er dan eindelijk een kampioenschap aan gaan komen voor de JO09-1? Het wordt Flo, Medde, Julie, Lola, Thijs, Sam en Jordy echt heel erg gegund. Want als je wint is het toch allemaal net wat leuker. En toen werd de competitie beëindigd, dus zullen we nooit weten hoe mooi het had kunnen eindigen dit seizoen.

De trainingen zijn inmiddels weer begonnen, wat een blije gezichten weer op het veld. Lola is ondertussen helaas gestopt met voetballen, de andere 6 zijn nog wekelijks van de partij.

Volgend seizoen zal het dan moeten gaan gebeuren. Jordy zal zich bij de keeperstrainingen nog verder kunnen gaan verbeteren tot een echte topkeeper. Flo zal gaan leren om harder in te grijpen, zodat niemand hem meer kan passeren. Medde is de allrounder, ze kan op alle posities in de verdediging en op het middenveld uit de voeten. Zelfs als keeper speelt ze af en toe als daar om gevraagd wordt. Thijs is de spits van het team en weet steeds vaker tussen de palen te schieten, waardoor er ook meer doelpunten vallen. Julie is altijd heel erg actief op het veld, pakt ballen af, maakt dribbels en passt naar teamgenoten. Sam is een zekerheid in de verdediging die ook regelmatig scoort met zijn harde afstandsschot.

Op naar het volgende seizoen met dit superteam!