Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 12 juni 2020, 10:00

Deze week in de rubriek: “Jeugdteam in de spotlights” aandacht voor v.v. Zundert-Wernhout MO17-1. Het derde meisjes team dat onder de gezamenlijke naam Zundert en Wernhout gevoetbald heeft dit seizoen. Ook hier hebben door de samenwerking een groot aantal meiden met leeftijdsgenoten kunnen voetballen. En dat ging best goed! Jammer van de gemiste derby’s. Misschien volgend jaar?

Verslag v.v. Zundert – Wernhout MO17-1

In augustus 2019 begonnen we met een 18 personen tellend team aan de trainingen. Het was eerst nog lang zoeken voor we trainers hadden gevonden, maar gelukkig melden Jürgen en Arjan zich toch nog aan om de trainingen te geven in Zundert. In Wernhout was het al geregeld, hier waren Ronald en Linda bereid om de trainingen op zich te nemen. Hier waren we allemaal echt blij mee.

Ja, een team van 18 meiden, dat zijn er nogal wat. Zie ze allemaal maar eens op te stellen. Al snel werd duidelijk dat Floor een langdurige blessure had, en helaas heeft zij dus ook het hele seizoen niet mee kunnen doen. Gelukkig heeft ze de laatste trainingen toch nog mee kunnen doen, zodat ze toch nog wat gevoetbald heeft. Maar al met al waren er nog steeds 17 meiden over. Vooral in de voorhoede en het middenveld hadden we een overschot. De voorhoede werd bemand door: Suze, Evi, Julia, Kim, Janske en Marit de Koning. Dus 6 personen voor 3 plaatsen. Maar hier lieten we ons niet door weerhouden en iedereen zetten hun beste beentje voor. Dan het middenveld: Kyra, Fenna, Indy, Marit Bekers, Merel en Sem. Dus ook hier weer 6 personen. De achterhoede was redelijk vast: Demi, Evy, Joyce en Lisse. En in de goal Steffi, en af en toe Kyra. Omdat de achterhoede ook wel eens gewisseld moest worden hebben we een paar meiden een beetje “omgeschoold”. Hier kwamen er een paar zelfs beter tot hun recht, en konden we toch wat meer schuiven.

De najaarscompetitie konden we redelijk mee in de competitie, we wonnen regelmatig, maar we hebben ook wat wedstrijden verloren en eindigde daarom als een leuke middenmoter. Wel hebben we een topwedstrijd gespeeld tegen De Moer, dit eindigde in een gelijkspel, maar dat voelde voor ons als een grote overwinning. Dat hadden we namelijk nog nooit gepresteerd.

Vol goede moed begonnen we dus ook aan de voorjaarscompetitie, we hadden een paar absolute derby’s in het vooruitzicht, namelijk de Moer, maar ook Achtmaal zat bij ons in de competitie. Een pittige tegenstanders, maar altijd leuk om tegen plaatsgenoten te spelen. Helaas zijn deze wedstrijden er nooit van gekomen door het Corona. We hebben wel een fantastisch team gehad, met veel gezelligheid. En dat staat toch voorop! We hopen dat we volgend jaar gewoon weer met een fijn team kunnen starten en een mooie competitie kunnen spelen.