Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 2 oktober 2020, 8:00

Deze week in de rubriek “Jeugdteam in de spotlights” aandacht voor de JO11-1. Deze jongens zitten in de laatste fase van de “onderbouw”, de volgende stap is naar de “bovenbouw”, namelijk een heel veld. Tegenwoordig beginnen jeugdvoetballers op nog kleinere velden, dus voor de mannen van JO11-1 was dit ook al een stap naar een groter veld. Dit gaat ze tot op heden goed af. Ze combineren plezier maken met presteren in wedstrijden. Zo hoort het.

Deze week in de rubriek “Jeugdteam in de spotlights” dus aandacht voor de JO11-1. Een leuke club jongens die dit seizoen gestart zijn op half veld. Dat was wel even wennen, aan de grootte van het veld maar ook aan elkaar. Damion, Teun, Imran, Stef, Robbert en Alec speelde vorig jaar al samen in de JO10-1. Ibrahim, Vigo, Morris en Seppe speelde samen in de JO10-2. De jongens hebben samen veel lol (soms iets te veel;) en zijn ze bij de training niet altijd even serieus met voetbal bezig.                                Op zaterdag “matchday” is dat anders, dan zijn ze in de wedstrijd juist super serieus met het spelletje bezig. Dan vechten ze als leeuwen en zijn ze gebrand om te winnen!!!

Zo gingen ze de eerste uitwedstrijd van het seizoen dan ook heel fanatiek van start… Ondanks dat de jongens erg hun best deden bleken de jongens van Baronie toch beter op elkaar ingespeeld en verloren onze jongens de wedstrijd met 14-0 …. Daar werd even van gebaald maar hierdoor waren ze van plan dit niet nog eens te laten gebeuren.

In de tweede wedstrijd werd dan ook hun vechtersmentaliteit naar boven gebracht en wonnen ze deze met een 9-3 overwinning op Sprundel.

De week erna stond de belangrijkste wedstrijd op het programma, uit tegen De Moer… Die wedstrijd moest toch gewonnen worden, daar was geen twijfel over mogelijk!! Maar tijdens de wedstrijd bleken deze twee teams enorm aan elkaar gewaagd. 0-1 voor Zundert, je zag de jongens groeien. Maar dan….1-1. Dat zat niet in de planning. Waar ze normaal dan de koppies wel een willen laten hangen gaf ze deze tegengoal nog meer energie om te winnen. En door een super-geweldig-sportieve samenwerking kregen de jongens het in de laatste paar minuten voor elkaar!! 1-2 winst!! Wat een opluchting en blijdschap!! Ook voor de moeders aan de kant die het vaak spannender vinden dan de spelers zelf.

Vorige week weer een thuiswedstrijd, nu was DSE de tegenstander. Weer moesten ze hard werken. Na een 0-2 achterstand terug kunnen komen tot een 4-2 voorsprong zegt genoeg over de inzet van de jongens. Ze hebben aan alle kanten de zeilen bij moeten zetten om tot een uiteindelijke 5-5 einstand te komen.

De jongens hebben zo ieder hun eigen kwaliteit en als ze die krachten bundelen staat daar een leuk, gezellig, sportief en hardwerkend team!

Helaas moeten onze toppers het de komende 3 weken zonder support aan de zijlijn doen.. (misschien vinden ze het zelfs wel lekker rustig zonder die overenthousiaste moeders;) maar we weten dat ze in de juiste handen zijn bij Roman en Najib.

What do you want to do ?
New mailCopy
Linkje naar Juichen naar weer een overwinning