Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 16 oktober 2020, 10:00

Deze week in de rubriek: “Jeugdteams in de spotlights” aandacht voor v.v. Zundert JO8-1. Deze categorie speelt tegenwoordig 6 tegen 6 op bijna een kwart veld. Vaak balcontacten en intensieve wedstrijden dus. Maar daar weten de mannen van de JO8-1 wel raad mee. De wedstrijden duren soms gewoon net te kort om te winnen. Een leuk verhaal over een mooie comeback.

Deze week de JO8-1 in de spotlights.

Een hele sportieve groep jongens, die training krijgen van twee enthousiaste trainers namelijk Eva en Rinus. De warming-up is een erg belangrijk onderdeel van de training en de trainers checken altijd op woensdag even bij de jongens of ze dat ook goed voor de wedstrijd hebben gedaan.

Bij de uitwedstrijd afgelopen zaterdag 10 oktober heeft de JO8 een punt naar Zundert weten te krijgen.

De eerste helft viel een beetje tegen. JO8 was wat overdonderd door de iets wat agressieve manier van spelen van BSC. In de rust stond het dan ook 4-1 voor BSC.

Na wat bemoedigende woorden van de twee aanwezige moeders/rijders en coaches, gingen onze jongens vol goede moed de 2de helft in. Dat de rust even goed had gedaan werd al snel duidelijk.

JO8 kwam goed terug in de wedstrijd en hoe! Het werd 4-2 en snel daarna viel er weer een goal, 4-3!

BSC kreeg het steeds meer benauwder en maakten fouten in hun verdediging. JO8 profiteerde hier goed van zodat in de laatste 5 minuten onze jongens er 4-4 van konden maken.

In de laatste minuten van de wedstrijd was er zoveel druk van JO8 dat BSC de bal in paniek buiten schoot. Toen klonk daar het fluitsignaal, einde wedstrijd. De 2de helft was super spannend en met een gelijk spel zijn wij tevreden naar VV Zundert gereden.

JO8 is een groep enthousiaste jongens die zich niet laten kennen en niet opgeven, ook al staan ze 3 punten achter. Ze hebben bewezen te strijden voor elk punt en geven zich niet snel gewonnen.

Vaste plaatsen en een vaste keeper heeft de JO8 nog niet maar dat komt de saamhorigheid in het team ten goede. Gaandeweg zal wel duidelijk worden wie zich opwerpt als keeper maar voorlopig gaan ze er nog samen voor en dat maakt dit team een erg leuk team.

De spelers, trainers, coaches en ouders genieten er elke week van en daar is voetbal voor bedoeld!