Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 20 november 2020, 8:00

Jeugdteam in de spotlights

Deze week aandacht voor niet één, maar twee teams. Namelijk de JO10-1 en JO10-2. Ofwel aandacht voor de JO10 van v.v. Zundert. Deze jongens en meisjes spelen 6 tegen 6 op ongeveer een kwart voetbalveld. Hierdoor heeft iedereen vaak de bal. De doeltjes zijn klein en het enthousiasme groot. Dus het podium is deze week voor de JO10 teams.

v.v. Zundert JO10-1

Door de huidige Corona maatregelen op dit moment helaas geen competitiewedstrijden voor de jeugdteams. Gelukkig organiseert VV Zundert alternatieve activiteiten. Zo werden er onderlinge wedstrijden gespeeld. JO10-1 mocht het gaan opnemen tegen JO11. Vooraf zagen vooral de jongens van de JO10-1 hier een onmogelijke opgave in. Het gevoel bleek juist, want het was eenrichtingsverkeer richting het doel van de JO10-1. Na een minuut of 10 was het al 6-0 voor de JO11. Toen werd besloten om de teams te gaan husselen zodat er een meer gelijk opgaande strijd zou komen. We hebben Anouk en Jordy delen van de wedstrijd zien keepen, met hele mooie reddingen erbij. Julie mocht weer voetballen na haar blessure en deed dat zeer verdienstelijk. Mats kon met een aantal goede acties laten zien wat hij kan. Isa liet de jongens zien dat ze haar mannetje staat en deed goed mee. Thijs heeft goede aanvallen mee opgezet en Sam was overal op het veld te vinden waar hij nodig was. Flo kon helaas nog niet meedoen wegens een blessure, hij kwam wel kijken hoe zijn teamgenoten het deden.

Na de wedstrijd mocht iedereen nog een penalty nemen, waarbij een aantal hele goede doelpunten vielen. Maar ook goede reddingen van de keepers en helaas ook een paar mislukte schoten die naast het doel verdwenen. De jongens en meiden van de JO10-1 kijken er naar uit om weer echte wedstrijden te gaan voetballen, hopelijk kan dat weer na de winterstop.

Vorige week hadden drie dames van MO15-1 een leuke bijdrage voor deze rubriek geleverd. Ook v.v. Zundert JO10-2 heeft een leuke invalshoek. We krijgen echte “inside information”. We kijken hier terug naar afgelopen weekend door de ogen van speelster, Medde van Dijck.

v.v. Zundert JO10-2

Afgelopen zaterdag speelden we met ons eigen team weer eens een partijtje. Ik vind het jammer dat we nog steeds niet tegen teams uit andere dorpen kunnen voetballen maar het was ook wel heel leuk om tegen een team, JO-9 in dit geval, van v.v. Zundert te mogen voetballen. In dat team zitten veel kinderen van bij mij op school dus dat was extra leuk. Het was ook een spannende wedstrijd. Sara (ik weet niet of ik het goed schrijf, ze was van JO-9) kwam bij ons in het team zodat we 8 tegen 8 konden spelen. Dat ging heel goed. In de tweede helft deed Sara niet meer mee maar kwam Jasper bij ons meedoen. Dat was ook leuk. Eerst stonden we voor. Daarna werd het gelijk en kwam het team van JO-9 voor te staan. We hebben toen flink ons best gedaan zodat het uiteindelijk toch gelijkspel is geworden. Daar waren we met zijn allen alsnog heel blij mee. We kijken met heel het team uit naar potjes voetbal tegen andere dorpen. Hopelijk kan dat snel weer!

Kortom in de JO10 hebben we twee leuke teams die de persconferenties goed volgen en hopen snel weer echte wedstrijden te mogen spelen. Zoals velen van ons!