Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 14 februari 2020, 16:00

Deze week in de rubriek jeugdteam in de spotlight aandacht voor Zundert JO11-1. Dit team plaats wekelijks leuke wedstrijd verslagen op de teampagina en bij verslagen op de website. Hierbij het verslag van afgelopen weekend, toen een knappe overwinning op Unitas'30 behaald werd.

VV Zundert JO11-1 - Unitas’30 JO11-6 3-1

Het is 9 uur ‘s ochtends, de jongens en meisjes van de JO11-1 van Zundert verzamelen in het jeugdhonk. Daar kregen ze nogmaals uitleg over de nieuwe tactiek die ze afgelopen weken hebben geoefend voor de voorjaarscompetitie. De warming-up was rommelig en zeer slap. Er werd niet geconcentreerd de rondo’s en het afwerken was niet scherp genoeg.

Na de slappe warming-up werd er ook slap begonnen aan de wedstrijd, het tempo was laag en de duels waren ook slap. Unitas startte ook slap waardoor de wedstrijd in evenwicht bleef. Zundert scoorde na vijf minuten wel de 1-0, een prima goal. Na de 1-0 ging Zundert nog verder inzakken, waardoor Unitas een paar keer gevaarlijk werd. Unitas zette een aanval op en Zundert greep niet in. Eerst stuitte de aanvaller van Unitas op een verdediger, daarna werd er op de keeper geschoten, toen viel de bal terug in de voeten van een speler van Unitas en die schoot de bal over de keeper van Zundert heen, 1-1.

In de time-out werd er gezegd dat ze de tweede ballen moesten gaan winnen, want daardoor scoorde Unitas. Daarnaast kwam er ook nog een wissel op het middenveld, hierdoor ging Zundert verdedigender spelen om de stand vast te houden tot de rust. Na de time-out waren beide teams weer slap en waren er niet veel kansen. 1-1 was daarom de ruststand.

In de rust werd er uitgelegd wat er fout ging, het team was er mee eens dat het beter moest en was gedreven om de tweede helft de wedstrijd om te keren. Door een wissel ging Zundert aanvallender spelen.

De eerste vijf minuten na rust werd er beter gevoetbald, maar het was nog niet fel genoeg om een doelpunt te maken. Rond de 40e minuut liet het team hun klasse zien, achterin werd het duel fel gewonnen. De bal ging richting de middenvelder die een geweldige steekpass gaf op de andere middenvelder die de bal zo het doel in kon schuiven, een goed uitgespeelde goal, 2-1. In de time-out kreeg het team complimenten voor het goede spel dat ze vertoonde, maar dat ze hun koppie er nog wel bij moesten houden en duels moest blijven winnen.

Dat gebeurde ook na de time-out, het team werkte goed samen om een prestatie neer te zetten. Uiteindelijk werd er nog een aanval afgeslagen van Unitas, waardoor Zundert kon gaan counteren. De bal ging van de back naar de middenvelder, die daarna de spits diep stuurde. de spits speelde zijn tegenstander voorbij en gaf de bal voor op de andere spits die de bal zo binnen kon schieten. Een mooi uitgespeelde aanval waardoor de stand 3-1 werd. In de laatste minuten gebeurde er niet veel meer en de scheidsrechter floot af.

Het was een lastige ochtend voor Zundert, maar de drie punten zijn binnen. Er zijn drie weken geen wedstrijden voor de JO11-1, maar er wordt wel gewoon getraind. 7 maart is de volgende wedstrijd tegen Groen-Wit, vorige keer werd er 3-1 gewonnen van hen. Die wedstrijd wordt gespeeld om 09:30. Hopelijk tot dan! Fijne Carnaval!