Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 25 december 2020, 8:00

Deze week in de rubriek: “ Jeugdteam in de spotlights” aandacht voor v.v. Zundert JO17-2. Onze goed ingevoerde verslaggever mocht achter de schermen mee kijken en tekende het volgende verhaal op na een aantal Coronaproof diepte interviews met de direct betrokken. Een mooie stukje inside information.

v.v. Zundert JO17-2

De JO17-2 van VV-Zundert is in korte tijd een echt vriendenteam geworden. Aan het begin van het seizoen moesten de heren nog erg aan elkaar, aan de trainers en de coaches wennen. Een aantal spelers werd ook nog eens op een nieuwe positie gezet. Onder de begeleiding van een leuk team aan trainers en coaches is er hard gewerkt aan de teamgeest en het plezier in voetballen. De trainingen zijn afwisselend met een juiste mix van gezelligheid en serieus trainen.

De strategie van de hoofdtrainer had al snel resultaat. In de voorlaatste wedstrijd vielen alle puzzelstukjes op hun plek en werd er zeer goed gevoetbald. Deze goede lijn werd in de daarop volgende wedstrijd op maandagavond tegen de Moerse Boys doorgezet. Helaas werd deze wedstrijd met 2-3 verloren door een benutte penalty in de laatste minuut van de wedstrijd. De heren hopen op een snelle revanche na de lockdown.

Jullie reporter heeft met enkele spelers een diepte interview kunnen houden. Natuurlijk op een veilige afstand. Het algemene beeld is dat afwezige teamleden echt worden gemist. Niet alleen tijdens de wedstrijden maar ook tijdens de door VV Zundert goed georganiseerde activiteiten.

Ze vertelde dat ze veel lachen, hard werken voor het team en als het even tegenzit moedigen ze elkaar aan om niet op te geven. Dat ze hard werken blijkt uit het volgende verhaal dat onder strikte vertrouwelijkheid mij is toevertrouwd: “Wij spannen ons tijdens wedstrijden en trainingen altijd maximaal in. Soms iets te hard. Tijdens een boks training was de inspanning zo groot dat we misselijk werden en het avondeten naast het veld hebben achtergelaten.” De vraag of het een gebrek aan conditie was werd weggewuifd.

De heren vonden het uiteraard jammer dat de competitie niet doorging. De door VV Zundert georganiseerde activiteiten zijn als zeer positief ervaren. Zo is er 4x4 gevoetbald, gebokst en zijn “echte” wedstrijden tegen andere VV Zundert teams gespeeld. Met een kleine selectie van het team is er op een mooie zaterdagmiddag voetgolf gespeeld. Tijdens het voetgolf kwamen onontdekte talenten naar boven.

Op naar een leuk en gezellige tweede helft. Mede namens v.v. Zundert JO17-2 hele fijne feestdagen en een gezellig, gezond en sportief 2021!