Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 8 januari 2021, 8:00

Deze week in de rubriek: “Jeugdteam in de spotlights” aandacht voor Wernhout/Zundert-MO17. En hoewel we spreken over een jeugdteam, zijn dit natuurlijk al echte dames. Deze bijdrage betekent een voorlopig einde aan deze rubriek. Bedankt aan alle verslaggevers die een leuke bijdrage hebben aangeleverd. Op deze manier heeft ieder team zich kunnen presenteren aan de supporters, die er niet bij konden zijn. Hopelijk kunnen we na de lockdown de rubriek weer oppakken. Maar eerst aandacht voor de MO17-1 die met kenmerkende kwaliteiten worden beschreven.

Najaar 2020 MO17

Als we aan het seizoen beginnen zitten we nog volop in de Coronacrisis, maar we gaan met goede moed van start. En inderdaad, we mogen gewoon wedstrijden spelen, maar helaas mag er geen publiek bij zijn. Toch gaan we voortvarend van start, ondanks dat er wat wisselingen zijn in het team.

En ja, hoe moet de opstelling zijn? Dat is nog even zoeken, maar ook daar komen we aan uit.

In de goal hebben we Kyra (ongeluksvogel) Graumans en Steffi (reddende engel) Verhaard.

Onze achterhoede bestaat uit: Roos (je komt er niet voorbij) Ruijzenaars, Esmee (niet te stoppen) Braspenning, Marieke (vastbijter) Goetstouwers, Lisse (je komt me nog 3 keer tegen) van Opstal en Nory (ramt hem naar voren) Mathijssen.

Ons middenveld werd vertegenwoordigd door: Sem (niet opgeven) van Oers, Indy (ik gebruik het hele veld) Boomaerts, Fenna (ik zal eens wat laten zien) Fens, Marit (niet de bal, dan het vrouwke) Bekers en Evi (mijn conditie raakt nooit op) Snepvangers.

De voorhoede bestond uit: Julia (eerst een rotonde dan scoren) van de Langeberg, Marit (topspits) de Koning en Merel (voorzetje) Verdaesdonk.

Verder hadden we natuurlijk nog Janske (je kunt me overal wegzetten) Vermeulen, Floor (vaste supporter) Jacobs, helaas nog steeds geblesseerd en Kim (wie?) Raats.

Deze meiden werden in toom gehouden door Nicole (we gaan er voor) Godrie, Linda (een tandje bij) Boomaerts en Bianca (hoe is de opstelling vandaag) Graumans. Gelukkig konden we ook altijd op onze vaste vlagger Ron (vlagkoning) de Koning rekenen.

Maar helaas ook dit seizoen konden we niet afmaken, na 3 bekerwedstrijden en 4 competitiewedstrijden liepen de besmettingen op en werd de competitie stilgelegd. In deze 4 wedstrijden hadden we wisselende resultaten (2 keer gewonnen en 2 keer verloren), en waren we een goede middenmoter, en stonden we op een 6e plaats.

Gelukkig hebben we nog wel wat vriendschappelijke wedstrijden kunnen spelen tegen de MO19 van Wernhout en de MO15. En natuurlijk werden er leuke activiteiten bij Zundert georganiseerd. Vooral de kracht/ bokstraining viel in goede aarde, dit vonden ze zeker voor herhaling vatbaar. Maar ook de andere activiteiten waren erg leuk en goed bezocht.

Natuurlijk willen we ook de trainers bedanken die elke maandag en woensdag voor ons klaar staan: Frank (nie mauwen, doorgaan) Braspenning, Jurgen (goede warming-up) Boomaerts en Arjan (nog kletsen, dan nog een rondje) Graumans.

We hopen dat we in het voorjaar toch weer van start kunnen gaan met de competitie maar dat is nog even afwachten.