Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 12 november 2021, 8:00

Jeugdteam in de spotlights.

Deze week is het de beurt aan de MO-15 om in de spotlight te staan. En terecht. Deze meiden spelen dit jaar voor het eerst in een combinatie team. En dat doen ze vol overgave. Dat de resultaten "soms" nog wat achterwege blijven mag de pret niet drukken.

Maar wie zijn deze meiden. De namen kennen we. Maar wat schuilt er achter. Waar houden ze van, wat doen ze graag enz. Om daar achter te komen hierbij de resultaten van de grote MO-15 enquête die onlangs is gehouden. 15 vragen met soms verassende antwoorden.

Vraag 1:. Wat vind je het leukst aan het voetballen in de MO-15.

Het blijven natuurlijk wel meiden. En hoe fanatiek ze ook zijn, voor 95% van de meiden staat gezelligheid voorop. De andere 5%? Dat is toch dat ze beter willen leren voetballen. Kan ook zijn dat dat is om de trainer tevreden te houden.

Vraag 2: Wat is je beste kwaliteit op het voetbalveld.

De helft rent het liefst over het veld, bijna de helft gaat het verdedigen het beste af. En wat is de kwaliteit die de 100% vol maakt? Kletsen, en dan niet met de scheidsrechter maar met medespelers. Tja het is ook een kwaliteit.

Vraag 3: Wat is je beste kwaliteit buiten het voetbalveld?

Opvallend was dat hier er twee kwaliteiten uitspringen. Vaak komt tekenen en kletsen voorbij. Dus het voetbal cliché terug naar de tekentafel kan de begeleiding altijd inzetten. Maar neem er wel die tijd voor want er wordt me wat af gekletst.

Vraag 4: Wanneer voetbal je het liefst. Een thuiswedstrijd in de regen of een vroege uitwedstrijd in de zon?

Alhoewel met een kleine meerderheid. Lekker in het zonnetje heeft toch wel de voorkeur.

Vraag 5: Wat is de leukste oefening op de training.

Of het nu om profs of amateurs gaat, jongens of meiden, senioren  of junioren gaat en dus ook de MO-15 meiden,  allemaal zeggen ze: partijtjes spelen.

Vraag 6: Wat is prettiger? Voetballen met los haar of met een paardenstaart?

Daar is de eerste 100% score. En wel voor de paardenstaart. Helaas voor de coaches. Ze zullen toch echt alle 16 wapperende paardenstaarten uit elkaar moeten gaan houden.

Vraag 7: Wat is fijner? Voetballen op gewoon gras of op kunstgras?

Een overgrote meerderheid kiest voor het echte gras. De kleine minderheid kent waarschijnlijk de staat van de velden bij Zundert.  Die kiezen voor kunstgras want dan gaat het altijd door.

Vraag 8: Op welke positie speel je het liefst?

Het hart van de trainer ging hierbij open. 33% wil achterin, 33% op het middenveld en 33% voorin. Het laatste procent. Yes, die is voor de plek onder de lat.

Vraag 9: Als we onze 1e competitie wedstrijd winnen, wat eet je s’ avonds dan het liefst?

Mama's als het zover is, jullie hoeven niet te koken. Papa's jullie zijn aan de beurt want het gaat friet of pizza worden.

Vraag 10: Welke speelster uit het Nederlands dames elftal zouden jullie het liefst in je team hebben.

Hier wint Lieke Martens het net voor Jackie Groenen. Dus de vraag aan de penningmeester is: zit er nog wat in de kas? De coaches zijn akkoord maar zijn  al tevreden met 1 van de 2. We horen het wel wanneer ze mee kunnen doen.

Vraag 11: Wie is je favoriete speler van Zundert 1 of Wernhout 1?

Ai werk aan de winkel voor de spelers van de beide vlaggenschepen. Jullie zijn nog onbekend. Alleen Thomas van Nederkassel en Leroy Daems kunnen rustig slapen want ze zijn in ieder geval genoemd.

Vraag 12: Wat is je favoriete club naast natuurlijk VV Zundert en VV Wernhout?

Bij het zien van de antwoorden op deze vraag heeft de coach en tevens Feyenoord supporter besloten dat de antwoorden niet geldig waren en dat de vraag verder niet mee telt. Toch lekker als je de coach bent.

Vraag 13: Wat is je favoriete TV programma? Een diversiteit aan antwoorden. Zelfs ik kijk geen tv kwam voorbij. Maar dat check ik graag bij de ouders. Het enige programma welke vaker als 1 keer voorkwam: Wie is de mol? Het is te makkelijk om te zeggen als coach: dat vraag ik me ook af elk weekend af.

Grapje meiden!

Vraag 14: Als je 1 vak mocht schrappen op school welke zou dat dan zijn?

Wiskunde en de talen werden het meest genoemd. De eerste betekend dat we nergens op rekenen dit seizoen. De tweede is toch vreemd gezien het vele geklets op en rond het veld.

Vraag 15: Wie is de knapste jongen/man die je kent?

Opvallend vaak was het antwoord hierbij niet ingevuld, inclusief de terechte opmerking dat jullie dat niets aan gaat. Toch was er een winnaar namelijk Frenkie de Jong. Dus wil je kans maken zou ik zeggen: véééeééllll oefenen op de training dames.

Eindconclusie. Die is er niet. Het is gewoon een super leuke groep van meiden. Maar dat wisten we vooraf ook al. Kom gerust een keer kijken. En je zult de gedrevenheid, enthousiasme en spelvreugde er vanaf zien spatten.

Gr de leiders.