Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 19 november 2021, 8:00

Deze week de JO9-1 in de spotlights.

Deze week in de rubriek “Jeugdteam in de spotlights” aandacht voor de JO9-1. Zij delen op deze plaats het wedstrijdverslag van afgelopen weekend. Als u denkt: “dit team ken ik!”, kan dat kloppen. Op 16 oktober stonden zij al een beetje in de spotlights omdat ze kampioen van fase 1 waren geworden. Maar bescheiden als ze zijn, noemen ze dit nu niet. Daarom doen wij het.

JO9-1 is een hele sportieve groep, die training krijgen van een enthousiaste trainer.

Elke week starten we de training met een warming-up, met elke week een andere  aanvoerder die mag vertellen wat ze met de warming-up moeten doen. De een begint rustig en de ander zet ze al meteen flink aan de gang.

Daarna wordt er nog vaak even besproken hoe de afgelopen wedstrijd is gegaan en waar we nog aan moeten werken.

Bij de thuiswedstrijd van afgelopen zaterdag 13 November tegen JEKA hebben we weer drie punten binnengehaald! Na aanloop van de wedstrijd was het nog niet zeker of we wel konden spelen er waren namelijk 2 spelers ziek. Al waren ze niet helemaal fit, ze wilden toch graag spelen.

De eerste helft ging niet lekker van start met de rust stonden ze 1-3 achter. Na wat bemoedigende woorden van de trainer en leider ging het team weer vol goede moed de 2e helft in. Na de start van de 2e helft kwam Zundert terug, en hoe het werd al snel 3-3.

Daarna ging het gelijk op JEKA scoort en daarna Zundert weer. Zundert krijgt nog een penalty tegen, JEKA scoort. Wat is het spannend! Kom op Zundert!!! Wordt er geroepen door de supporters (ouders en opa en oma’s).

Uiteindelijk weten de jongens veel druk te zetten en hebben toch weten te winnen

met 6-5. Onder de douche maken ze er weer een feestje van, lekker zingen en gek doen!

De JO9-1 geeft niet snel op en maken er altijd wel een mooie wedstrijd van.  Het is een leuk en hecht team die elkaar al goed weten te vinden op het veld.