Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 28 januari 2022, 8:00

Jeugdteams in de spotlights

We starten weer op met de rubriek “Jeugdteams in de spotlights”. In december kwam het seizoen vrij abrupt tot stilstand. Hierdoor begon de winteerstop enkele dagen eerder. Daarna liepen de versoepelingen ongeveer parallel met het opbouwende programma van de jeugd van v.v. Zundert. Natuurlijk moest er worden geïmproviseerd, maar het is weer gelukt. Laten we hopen dat we nu weer op een “normale” manier kunnen gaan voetballen, al zal het met de huidige besmettingen soms nog lastig zijn om een elftal bij elkaar te krijgen én dan moet de tegenstander dit ook nog lukken. We trappen vandaag af met v.v. Zundert JO11-1.

v.v. Zundert JO11-1

Wij als team hebben het deze dagen te doen met de jeugdleiding van VV Zundert. Hebben ze net een hele rits vriendschappelijke wedstrijden geregeld...krijgen ze een dag van te voren te horen dat het niet door kan gaan vanwege nieuwe corona-maatregelen. Organiseren ze activiteiten op het sportpark...vallen hele teams uit vanwege te veel besmettingen. Het zijn op zijn zachtst gezegd bijzondere tijden. Je zou zeggen dat dit zijn weerslag heeft op de spelers van ons team. Toch is dat allerminst het geval. Natuurlijk missen ze de wedstrijden en hopen we dat de competitie snel weer hervat wordt maar tot nu toe blijft iedereen met opvallend veel plezier naar het sportpark komen. Twee weken terug hebben we noodgedwongen  een wedstrijd met het team onderling gespeeld. Aanvankelijk een noodgreep, wat uiteindelijk een hele leuke training/wedstrijd werd. De leiders stonden in de goal (helaas allebei niet naar de grond gedoken) en de spelers gingen vol voor de winst. En afgelopen week hebben we met de JO10 en de JO12 samen op een groot veld 11 tegen 11 gespeeld. Zo zie je dat deze bijzondere tijden ook bijzonder leuke activiteiten op kunnen leveren!

De team spirit is dus nog volop aanwezig en we kijken uit om op de zaterdagochtend weer in de auto te kunnen stappen, op weg naar een spannende wedstrijd. Handjes in de lucht voor de JO11-1!

Op de foto heeft JO11-1 net een wedstrijd gewonnen in Galder, ondersteund door coach Tuur Martens. Nardos en Talan waren er deze dag helaas niet bij.