Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 4 februari 2022, 8:00

Deze week in de rubriek “Jeugdteam in de spotlights” aandacht voor de meisjes en jongens van v.v. Zundert JO11-2. Een team dat groeit en met behulp van de vier fase competitie steeds gelijkwaardigere tegenstanders treft. En er is nog geen eind aan deze groei, dus de verwachtingen voor fase 3 en 4 zijn terecht hoog.

v.v. Zundert JO11-2: De strijders van de JO11-2

Wat mag VV Zundert blij zijn met de spelers en speelsters van de JO11-2, want strijdbaar dat zijn ze en dat wil zeggen telkens weer opnieuw!

Een team met oud en jong, ervaren en onervaren maar wel met de neuzen dezelfde kant op.

Liefde voor het spel en vooral het plezier met elkaar. Soms wat morren maar dat is dan snel weer over.

Aan een verwachtingsvol 4 fase seizoen begonnen was het al snel duidelijk dat het eerste kwart van de competitie een zware zou worden. Ingedeeld in de 4 klasse waar we er vanuit gingen dat we daar de juiste tegenstand zouden vinden bleek als snel dat onze tegenstanders hier anders over dachten.

Enkele clubs spelen liever in een lagere klasse om met grote cijfers te winnen dan en competitieve pot te spelen.

Vaak kwamen we teleurgesteld van het veld na zo een wedstrijd maar we werden er ook sterker door zodat we wel groeide en steeds beter voetbal lieten zien.

De eerste fase werd met een goede wedstrijd afgesloten met een partij tegen RSV Rucphen waar we echt wel een mooie wedstrijd hebben gezien en net verloren, jammer maar met een goed gevoel naar fase 2.

Fase 2 werden echte wedstrijden waar de goals aan beide kanten vielen, jammer genoeg net niet  genoeg aan onze kant.

Mede door de voortreffelijke trainingen door onze trainer Ralf Maas die het elftal steeds weer tot een hoger niveau tilt en met zijn enthousiasme en toptrainingen iedereen steeds weer op scherp zet En Job Verkooijen die onze goalie keepers skills aanleert zoals zelden gezien op de Nederlandse velden zijn we vol goede moed onze laatste wedstrijd van de 2e fase ingegaan.

Omkleden in de kantine van VV Zundert omdat het bij VV Baronie op het laatste moment niet mocht zonder supporters en een koud en nat veld en zelfs in de rust geen drinken zijn we de strijd aangegaan tegen de koploper op dat moment..

Wat we zagen was een JO11-2 die de schouder er onder zetten, bleef strijden gingen ieder keer opnieuw in de aanval met een overwinning als resultaat!  Wat een feest was dat.

Wij super trots kwamen we terug in Zundert en met een goed gevoel de winterstop ingegaan.

Nu op naar Fase 3, de messen zijn geslepen en de schoenen gepoetst en strijdbaar als vanouds.

Geschreven door jullie trotse leiders en trainer.

Op de elftal foto ontbreken Nadia en Milica, die later het team kwamen versterken.