Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 11 februari 2022, 8:00

De week aandacht voor de JO16-1M in de rubriek “Jeugdteams in de spotlights”. Dit team speelde nog geen wedstrijden na de winterstop, maar dat verhinderde ze niet om een leuke bijdrage te leveren. Veel leesplezier!

v.v. Zundert JO16-1M

Deze week een stukje over de JO16-JM. Wat  lastig is, omdat we deze seizoenshelft nog niet hebben mogen spelen, vanwege Covid. Of meldt de tegenstander misschien af, omdat ze bang zijn te verliezen? Al met al hebben we dit jaar dus nog geen wedstrijd verloren, maar is het dus ook onmogelijk een wedstrijd verslag te maken! Daarom op deze manier: een voorstel rondje!

Onze keeper Luuk is een vaste rots in de branding. Hij heeft vorige seizoenshelft veel reddingen gemaakt met zijn oplettendheid en door stevig uit te komen. Soms heeft hij door zijn lengte wat meer moeite met de lage ballen en mag misschien iets minder ver voor zijn goal staan, maar het team mag zeker blij zijn met een sluitpost als Luuk!

Dan hebben we achterin nog Pitbull Joeri  rondlopen die met geslepen sliding de aanvallers de bal afhandig probeert te maken. Dit seizoen zonder blessures en door te sporten in de sportschool is hij veel sterker geworden. Ik verwacht dat dit de komende jaren nog beter gaat worden.

Als back staat ook Niels zijn mannetje. Hij probeert zijn zaken achterin voetballend op te lossen om zo rust te brengen in de opbouw. Dit nadat hij na de eerste oefenwedstrijd zelf heeft aangegeven dat hij op het middenveld niet op zijn plek staat.

Achterin ook nog de sluwe verdediger Juul die ook rust brengt achterin. Hij staat vaak op de juiste plaats om de bal te veroveren en kort op de man te verdedigen. Daardoor maakt hij het de tegenstander vaak erg moeilijk. Soms blijft hij te ver hangen waardoor hij het buitenspel opheft, maar hij is zeker een hele nuttige speler achterin.

Laatste man en leider op het veld is Niek. Met zijn spelinzicht probeert hij het team altijd scherp te houden en op te jutten. Hij mist nooit een training en werkt erg hard. Een vrije trap kan hij snoeihard nemen waardoor het soms weleens aan precisie ontbreekt. Een lange pass, een mooie actie alles gaat hem steeds gemakkelijker af maar ook als hij mee naar voren gaat levert hij gevaar op voor de goal van de tegenstander.

Aan de zijkant op het middenveld hebben we altijd nog Teun Christianen, ookwel Teun C genoemd. Wanneer hij een goede dag heeft en wanneer er wat meiden komen kijken kan hij wat extra's geven. De tegenstander komt dan niet van hem af. Met werken aan doseren zou hij dat de hele wedstrijd kunnen!

Op het middenveld de harde werker Teun van Gils altijd bezig de bal te veroveren en wanneer mogelijk mee naar voren te gaan. Hij pikt ook regelmatig zijn goaltje mee wanneer hij de 16 in komt. Kortom een echte teamspeler waarvan je er nog wel 10 van wil hebben!

En waar zullen we Tim eens plaatsen? De hele zijkant kan hij bestrijken, als spits middenvelder of back. Misschien is hij als back nog wel het felst! En hij is zeker niet bang voor zijn tegenstander. Ieder team heeft een grappenmaker als hij nodig!

Voorin of op het middenveld loopt ook Pedro rond. Ons anti trainingsbeest heeft daar zijn plek wel gevonden, maar nu nog de conditie opbouwen om mee terug te verdedigen om op die manier het team te ondersteunen. Hopelijk laat hij deze seizoenshelft laten zien wat hij in petto heeft!

Onze stukadoor en grappenmaker op het middenveld is Maurits, die wel eens een dubbele afspraak heeft, maar die op een goede dag de tegenstander helemaal gek maakt. Door zijn inzet en capaciteiten kan hij eigenlijk veel beter spelen dan dat hij nu dus laat zien.

Voorin aan de zijkant laat Giovanni zijn snelheid vaak spreken met zijn loopacties in de ruimte! Riskant voor buitenspel, maar wanneer de bal op tijd komt, levert het altijd gevaar op. We hopen dat hij dit seizoen weer wat gemakkelijker gaat scoren!

Als laatste loopt voorin Zora. Volgens Arjan is ze teveel bezig met de mannelijke tegenstanders, maar ze staat zeer zeker haar "mannetje" op het veld in dit elftal. Ook ondersteunt ze daarnaast met grote regelmaat de meidenteams.

We hopen deze komende seizoenshelft er weer alles uit te halen en daardoor in de middenmoot mee te draaien. Zo kunnen we dit 90-jarig jubileum seizoen mooi afsluiten!