Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 18 februari 2022, 8:00

Deze week aandacht voor v.v. Zundert JO9-2 in de rubriek: “”Jeugdteam in de spotlights”. Een heerlijk team, dat wekelijks beter wordt. Heerlijk voetballen op een half veld, in wat vroeger de E-jeugd was. Hier maak je mooie voetbalherinneringen. Zo ook de jongens en het meisje van de JO9-2.

v.v. Zundert JO9-2

De jo9-2 is een heel leuk voetbalteam. Het voetbalteam telt 6 jongens en een heel fanatiek meisje.

Nicole doet niet onder voor de jongens. Als verdediger weet ze vaak ballen weg te houden van de goal.

Mutasem is een sterke middenvelder en aanvaller. Ook enorm gegroeid in het afgelopen jaar.

Mees is een hele goede verdediger. Met zijn slidings houdt hij de bal vaak weg. Ook kan hij goede voorzetten geven.

Maher en Rares zijn twee uitstekende aanvallers. Samen spelen ze vaak de tegenstander uit en maken prachtige goals.

Saamih is verdediger. Hij is vorig seizoen begonnen en sindsdien heel goed gegroeid. Hij durft steeds vaker het duel aan te gaan en wint hier steeds vaker in.

Marko is een alleskunner. Je kunt hem voorin zetten, maar ook zeker achterin. Hij staat altijd z’n mannetje.

Een vaste keeper / keepster hebben we nog niet. Elke wedstrijd keept iemand de eerste helft en iemand de tweede helft. Eerst was het nog wel eens moeilijk om iemand te vinden die zou willen keepen, maar laatste tijd vinden de jongens en Nicole het toch nog best leuk om te keepen.

Een van mijn lievelingswedstrijden was de kampioenswedstrijd van de eerste fase. We hadden alle wedstrijden op dat moment al gewonnen en deden het super goed. We begonnen die wedstrijd erg sterk, maar we verbaasden ons dat de tegenstander ook wel heel goed was. Toch gingen we met een gelijkspel de rust in. In de tweede helft waren wij sterker en hebben we uiteindelijk nog een paar goaltjes erin kunnen tikken. We hebben de wedstrijd gewonnen met een mooie score. We hebben daarna nog lekker hakkedellen gegeten. Een en al het was een geslaagde dag voor heel het team!