Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 25 februari 2022, 8:00

Deze week in de rubriek “Jeugdteam in de spotlights” aandacht voor Zundert/Wernhout MO13-1. Waar de oudere meisjes van Zundert en Wernhout al langer samen één team vormen, was dit voor de meiden uit de MO13-1 dit seizoen voor het eerst. En ook hier blijkt dat weer prima te werken.

v.v. Zundert/Wernhout MO-13-1

Het eerste jaar voor deze meiden dat ze in een combinatieteam Zundert-Wernhout of Wernhout-Zundert voetballen. Spannend voor de meiden, maar net zo spannend voor de leiders/trainers.

Plannen bedenken voor een training of teambuilding sessie zodat de meiden van Wernhout en Zundert elkaar leren kennen en ze niet in 2 groepen Wernhout en Zundert blijven. Wat blijkt, na de eerste training zie je ze allemaal het veld aflopen, met z’n tweetjes naast elkaar, 1 Wernhoutse, 1 Zundertse. Keigezellig dus, en meteen een team!

Op het veld moesten ze nog wel even wennen aan elkaar, een overwinning zat er nog niet in de eerste helft van het seizoen. Laten ze daardoor de koppies hangen? Soms heel even tijdens de wedstrijd, maar elke keer gaan ze vol goede moed en inzet de volgende wedstrijd weer aan de gang.

De 2e seizoenshelft moet het wel gaan gebeuren, punten pakken. Ik heb daar alle vertrouwen in!

Mochten jullie op een zaterdag rond de middag een hoop gegil horen vanuit Wernhout, waarschijnlijk zijn dan de eerste punten binnen voor de MO13. De gezelligste MO13 van Zundert én Wernhout.

Nog even een compliment voor Perle en Lotte. Zij hebben vanaf het begin heel goed hebben geholpen met het geven van trainingen, en zijn nu eigenlijk de trainingen (in Zundert) in het geheel aan het verzorgen, waarvoor dank.