Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 28 februari 2020, 10:00

Grote teams kenmerken zich niet alleen door goede resultaten, maar ook door een herkenbare manier van spelen. Tegenwoordig hebben we bij v.v. Zundert zowaar een samba elftal. Daarom is het hoog tijd om in de rubriek “Jeugdteam in de spotlights” aandacht te besteden aan het swingende JO8-1.

Het Samba elftal

De mannen van de JO-8 spelen zoals ze zeggen Sambavoetbal. Snel bewegelijk voetbal zoals in Brazilië gespeeld wordt. Deze vorm van voetbal is ze dan ook op het lijf geschreven en dat uit zich de laatste weken ook in de wedstrijden.

Een stroeve najaars competitie met uitslagen die er niet zo tropisch uitzagen Zijn we nu op de goede weg en worden de wedstrijden ook echte wedstrijden. Er wordt op het scherpst van de snede gevoetbald en de inzet is ook top. Snel passes en mooie combinaties sieren het spel van de JO-8.

Nu wordt Samba vaak in combinatie met carnaval genoemd en laat VV Zundert dit jaar weer met de carnavals optocht meedoen dus… Misschien is de JO8 wel gegrepen door het carnavals virus en zijn de mannen aan het carnaval voetballen. Want ook carnaval vieren doe je samen, bewegelijk en met plezier.

Zaterdags met de optocht was dan ook een groot gedeelte van ons team erbij, En wat hebben we een plezier gehad, gelachen, gehost, polonaise en met alles meegezongen.

Nu zijn we weer klaar voor de voorwedstrijd tegen DSE, op naar weer een Neymar, Pele, Ronaldino, Silva, Allison, Rivaldo, Casemiro en Firmino show uit Zundert.

Een echt Samba elftal dus…. Of moeten we zeggen een carnavals elftal….

Hopelijk komen er veel supporters naar Etten –Leur en gaan we daar weer een feestje bouwen.