Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 8 april 2022, 8:00

Vandaag in de rubriek “Jeugdteam in de spotlights” aandacht voor v.v. Zundert JO15-1. De spelers uit wat vroeger de C-jeugd was worden één voor één aan u voorgesteld.

De JO15-1 is dit jaar opgebouwd uit 3 teams van vorig jaar. Een groot deel uit de JO13-1. Een paar uit de JO15-1 en paar uit de JO15-2. De staf uit de JO13-1 is hierbij intact gebleven en doorgeschoven.

We begonnen dit seizoen in de 2e klasse met goede hoop op een plek in de middenmoot. Door fysiek sterkere tegenstanders en vaak te slappe eerste helften van ons. Was de comeback in de 2e helft vaak net een doelpuntje te weinig. Dit resulteerde in een 9e plaats met 9 punten na 10 wedstrijden 2x winst 3x gelijk 5x verloren. Dit seizoen spelen we in de 3e klasse met 6 wedstrijden waarvan en 4 gewonnen zijn en 2 verloren van de nummers 1 en 2.

De sterren uit de JO15-1 zijn als volgt.

Luc Fievet: De keeper, uitstekende 1 op 1 keeper, goede lijndoelman en doet altijd zijn uitstekende best. Loopt bijna altijd vooraan met conditie oefeningen en wil overal de beste in zijn. Het meevoetballen en vanuit de opbouw gaat met stappen vooruit dit seizoen. Het stukje coaching mag nog wel iets verbeteren.

Jona Lambregts: Rechtsback. Voert zijn taak goed uit, pakt de bal af en levert deze bij de juiste kleur in. Heeft geen drang naar voren en zorgt daarom altijd voor een goede restverdediging. Mag nog stapjes maken in het meevoetballen.

Teun Verkooijen: De aanvoerder en altijd spelend laatste man. Dit seizoen flink gegroeid in zijn rol als aanvoerder en het wegzetten van zijn verdedigers. Compenseert zijn snelheid door op de juiste plek te staan. Is er niet vies van af en toe de bal en de tegenstander te raken. Nu nog proberen wat vaker de rust aan de bal te bewaren.

Leon Kimwanga: Linksbenige voorstopper. Hele nette keurige verdediger en gebruikt vaak goed zijn lichaam en snelheid. Op de training heeft hij niet altijd zin maar dat is in de wedstrijd niet aan hem af te lezen. Mag wel wat vaker aan zijn tegenstander laten merken dat hij er is.

Jens van Nijnatten: De altijd hard werkende verdediger. Is vaak met zijn snelheid de baas aan zijn linkerkant. Staat wel altijd tegen zijn been in op die positie maar dat maakt voor jens niet uit. Het ziet er niet altijd fantastisch uit maar zijn inzet kan de rest soms wel wat van leren. Het meevoetballen over de linkerkant gaat steeds beter en dat doet hij dan ook.

Sebas Hendrickx: Multifunctioneel inzetbaar. Loopt bij conditie oefeningen vooraan en doet altijd zijn stinkende best. Dat is misschien soms ook zijn mankement dat hij te graag wilt. Vult zijn rol altijd netjes in aan de zijkanten van het veld. Mag af en toe wat meer lef en durf tonen.

Luan Neefs: Vorig jaar nog achterin, dit jaar zijn plek gevonden op de "6" positie. Voelt goed aan waar de bal naar toe moet en wilt altijd graag meevoetballen. Begrijpt ook steeds meer dat een man uitschakelen op die positie ook heel belangrijk is. Wilt graag snel spelhervattingen nemen en heel fanatiek.

Bram van Dongen: Onze kilometervreten op "8" of "10". Deze kleine jongen heeft de longen van 6 paarden. Blijft maar gaan en weet niet van stoppen. Een echte box to box middenvelder. Het coachen gaat ook al steeds beter en pikt zijn doelpuntjes en assists mee.

Oumar Samb: Deze fysiek sterke jongen is een genot om naar te kijken in wedstrijden. Helaas laat hij dit niet altijd zien op trainingen. Heeft een prima afstandsschot en het vermogen om spelers voor de goal te zetten. Gebruikt zijn snelheid en kracht heel goed. Omschakelen is niet zijn favoriete ding.

Amin Sbai: Begon dit seizoen in de spits, maar daar zijn draai niet kunnen vinden. Op het middenveld zie je toch meer zijn klasse. Werkt keihard om de bal te veroveren en lekker mee te voetballen. Elke training aanwezig. We wachten nog altijd op zijn eerste doelpunt dit seizoen.

Misu Dochita: Fysiek sterke linkspoot op de linkerflank. Als een van de weinige dit seizoen op één plek gespeeld. Heeft een krachtig schot en laat daarmee vaak de keeper kansloos. Ziet ook steeds meer hoe het spelletje werkt en loopt vooraan bij conditie oefeningen. Met zijn snelheid en actie heeft de tegenstander vaak een vervelende middag. Nu alleen nog proberen wat gerichter te schieten en aan zijn voorzet te werken.

Tygo Jongenelen: Aanval / Middenveld het maakt Tygo weinig uit. Speelt laatste tijd vaak als valse spits en vult dit goed in. Perfect tweebenig maakt dat deze jongen overal uit de voeten kan. Heeft een goed gericht schot en pikt veel doelpunten en assists mee. Veel inzet en werkt hard. Laat af en toe wel zijn koppie te makkelijk hangen.

Ahmad Al Yousef: Pure straatvoetballer. Heeft misschien wel de beste techniek uit het team. Laat zijn tegenstander altijd zijn hielen zien met goede aannames en acties hij beloond zichzelf alleen daarna te weinig. Zou op trainingen nog veel meer eruit kunnen halen dan wat hij laat zien.

Mocht je deze sterren nog willen bewonderen dit seizoen op ons sportpark spelen wij dit seizoen nog 2x thuis om 13:15 Op de datums : 9 april en 14 mei.

Uiteraard gaat er ook dank aan uit naar de spelers die wij van de andere teams hebben mogen lenen. Deze zijn stuk voor stuk allemaal van waarde geweest voor ons!