Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 22 april 2022, 8:00

Vandaag in de rubriek “Jeugdteam in de spotlights” aandacht voor v.v. Zundert JO13-1. Ook dit team speelt een 4 fase competitie. In de eerste fase stond werd men tweede en in de tweede fase zelfs kampioen. Hierdoor staat hoog ingedeeld in fase 3 en 4. En is het lastiger om te winnen. Daarom is de bijdrage ook een terugblik naar de beste wedstrijd van het seizoen.

v.v. Zundert JO13-1 – Moerse Boys JO13-1 (1-0) 2-0

Zaterdag 20-11 11:45

Vandaag was het zover, de derby tegen onze mede dorpsclub. Zundert en de Moer hadden samen al twee wedstrijden gewonnen in de competitie dus stonden gelijk met punten. De Moer had daarentegen net wat meer goals gemaakt, dus zij stonden bovenaan. Het team van Zundert was net verzameld in het Jeugdhonk voor de wedstrijdbespreking en de tegenstander was al aan het warmlopen. Zij waren dus echt van plan om de derby serieus aan te pakken en te winnen. Na een stevige bespreking, stonden de neusjes van de O13 dezelfde kant op en kon er een warming-up gedaan worden. Zundert had helaas twee zieke spelers die er vandaag niet bij konden zijn, hopelijk zijn ze snel weer beter! Gelukkig had de O12 nog talentjes die graag mee wilde doen. De talenten van het sportpark naast de Aa of Weerijs startte in de volgende opstelling:

Keeper: Ruben

Verdediging: Isa, Ward, Owen en Jelte (Wissel: Vigo)

Middenveld: Ibrahim, Jana en Elke

Aanval: Raff, Raf (wissel: Robert) en Tieme

Beide teams startte de wedstrijd enorm fel. Echter was Zundert net de sterkere ploeg in de eerste 20 minuten en werd er al snel een goal gemaakt. Raff Jongenelen kreeg een mooi steekbal over flank. Vervolgens passeerde Raff zijn directe tegenstander, haalde hij de achterlijn en gaf de bal daarna voor op Tieme die de bal aannam en vrij in kon schieten! 1-0. Tien minuten voor rust raakte Zundert de grip op de wedstrijd kwijt en werd de Moer steeds dominanter. Gelukkig hebben wij een sterke verdediging met Jelte, Ward, Owen en Isa. Zij zorgde er namelijk voor dat de tegenstander geen grote kansen kon creëren. Rust.

In de tweede helft kwamen Robert en Vigo erin voor Raf en Jelte. De twee teams hadden wat moed ingesproken gekregen in de rust van de coaches, daarna kon de tweede helft van start. De Moer begon in de tweede helft waar ze voor rust mee geëindigd waren. Ze bleven namelijk vaker de tweede ballen winnen, waardoor ze vaker aan de bal kwamen en kleine kansjes kregen. Wederom stuitte ze vaak op het slot van deur genaamd Owen Raats. Ook Jana was weer flink aan het stofzuigen op het middenveld. Op sommige momenten werd er ook enorm goed rond gespeeld door Ibi, Elke en Jana. De moer bleef kloppen op de deur bij Zundert, maar kregen het slot er maar niet af. De veel scorende spits had ook niks te vertellen tegen onze mandekker Ward. Ook Tieme werd nog een aantal keer diep gestoken, maar kwam niet echt meer tot grote dreiging. In een van de laatste minuten had Robert een goede opening op Raff. Omdat de tegenstander steeds meer risico nam stonden er nog maar twee verdedigers achterin. Hierdoor kon Raff zo alleen op de keeper aflopen. Vervolgens liep hij om de keeper heen en kon hij de bal zo binnen schuiven! 2-0. Kort hierna floot de scheidsrechter af. (de scheids die overigens een enorm goede wedstrijd floot).

Zwaar bevochten pot, die Zundert uiteindelijk over de streep kon trekken. Complimenten aan de tegenstander die het ons toch knap lastig hadden gemaakt. Eigenlijk hadden deze jongens een gelijkspel verdiend aan de hand van het vertoonde spel. Helaas mocht het niet baten en gaat Zundert aan kop samen met Baronie. Volgende week is het dan alweer tijd voor de volgende kraker tegen Baronie die zeker gewonnen moet worden om nog kampioen te kunnen worden. Wij hebben er vertrouwen in als staf!

Ibrahim, Robert en Vigo bedankt en complimenten voor de inzet!