Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 6 mei 2022, 8:00

De week in de rubriek “Jeugdteam in de spotlights” aandacht voor de dames van de MO19-1. Een leuke bijdrage van dit team, dat het soms lastig heeft gehad, maar het seizoen nog leuk gaat afsluiten. Hiermee hebben we alle jeugdteams dit jaar weer het podium geboden om iets van zichzelf te laten horen. Volgend jaar beginnen we weer opnieuw. Verder is er een aantal teams dat wedstrijdverslagen schrijft, deze zijn terug te vinden op de teampagina’s en bij verslagen op de website.

v.v. Zundert MO19-2

Met nog 4 wedstrijden te gaan is het nog spannend in onze competitie. We hebben 4 wedstrijden gespeeld, waarvan 2 gewonnen en 2 verloren. We staan nu op de 4e plaats en 5 punten achter op de nr. 1. We hebben echter wel 1 wedstrijd minder. Dus een kampioenschap is nog mogelijk al is die kans wel klein. We vinden het natuurlijk wel het belangrijkst dat we het gezellig hebben, en dat lukt ook wel met een team vol kwebbelaars. Ik zal ze even voorstellen:

Merel: Zij is een echte middenvelder, zeer balvast en niet meer bang om te koppen, waarmee ze zelfs al een doelpunt heeft gemaakt. Ze is er altijd en heeft ook een zeer goede inzet.

Marit: Altijd in dienst van het team. Altijd en overal inzetbaar, maar het liefst speelt ze voorin en pakt regelmatig wat doelpuntjes mee.

Julia: Een echte linkspoot, mist wat trainingen maar met de wedstrijden kunnen we altijd op je rekenen. Jammer dat je niet verder gaat volgend seizoen, we zullen je missen.

Kyra: Een van onze keepsters, waar de tegenstander grote moeite heeft om tegen te scoren. Verder staat ze haar mannetje op het middenveld, waar ze erg balvast is. Ze is niet de snelste, maar als ze een balletje trapt lijkt het wel een kanonskogel.

Marieke: Onze voorstopper die precies weet wanneer ze moet stappen. Het ziet er dan heel nonchalant uit, maar ze heeft ze allemaal. Helaas moeten we ook van haar afscheid nemen volgend seizoen.

Evi: Ze begon als middenvelder, maar nu uitgegroeid tot een echte back. Hier staat ze veel beter op haar plek en hebben de tegenstanders veel moeite om voorbij haar te komen.

Sarah: Een echte spits, als ze de bal goed aangespeeld krijgt weet ze hier wel raad mee. Ook zij pikt af en toe haar doelpuntje mee.

Indy: Onze mid mid, staat overal en nergens en weet menig tegenstander uit te spelen. Ook weet ze heel goed waar haar medespelers staan, waardoor iedereen goed kan worden aangespeeld.

Lisse: Een echte verdediger en een linkspoot, deze meid kom je als tegenstander gewoon 3 keer tegen en laat zich niet zomaar opzij duwen. Dan kunnen ze rekenen op een flinke tegenstoot.

Esmee: De laatste vrouw van het team, ze weet gewoon precies wanneer ze moet instappen, en helpt de verdediging waar ze maar kan. Hierdoor bereiken veel ballen niet het doel.

Steffi: Ook Steffi kun je overal wegzetten. Ze is keeper, maar ook in het veld staat ze haar mannetje. Of het nu voor- of achterin is, ze kan met allebei goed omgaan.

Wendy: Dit is het eerste seizoen dat ze voetbalt en helaas heeft ze veel tegenslag gehad met een aantal blessures waardoor ze maar een paar wedstrijden heeft kunnen voetballen.

Floor: De grootste pechvogel van ons team. Helaas is ze door omstandigheden niet inzetbaar geweest en zal ze nog een lange weg te gaan hebben. Wij wensen haar nog heel veel beterschap!

Verder kunnen we ook rekenen op onze trainers, op maandagavond Frank (in Wernhout) en op woensdag zijn Jurgen en Arjan van de partij. Helaas waren de trainingen niet altijd goed bezocht, waardoor we ze zelfs wel eens hebben af moeten gelasten, maar gelukkig gaat het tegenwoordig wat beter. Op zaterdag zijn de trouwe begeleiders Linda en Bianca, waar ze het team in het gareel proberen te houden.

Helaas hebben we het hele seizoen te kampen gehad met veel blessures, gelukkig konden we altijd rekenen op de hulp van de MO19 van Wernhout en de MO17. Dank je wel hiervoor. We gaan er nog een leuk eind van het seizoen van maken.