Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 2 december 2022, 8:00

Deze week in de rubriek "Jeugdteam in de spotlights" aandacht voor de meiden van de MO13-1. Samen met Wernhout vormen zij een leuk team, dat het steeds beter gaat doen.

Deze keer de MO13-1. De dames van de Zundert/Wernhout combinatie kennen elkaar inmiddels een paar maanden en zijn een gezellig clubje bij elkaar. Met nog een paar instromers terug van weggeweest na de herfstvakantie is het nu een echt 11-tal geworden. Klaar voor de wedstrijden op het grote veld.

Trainers / coaches Hajar en Roger staan voor de meiden klaar en zijn altijd enthousiast present bij trainingen en wedstrijden.

Zaterdag 26 november stond de uitwedstrijd tegen VVR in Rijsbergen op het programma. Het was een prima voetbalweertje en de dames kwamen het veld op voor de warming up. De eerste helft gingen ze prima tegen elkaar op. Er moest af en toe hard voor gewerkt worden maar de teams hielden elkaar op het middenveld goed bezig. De keepers hadden aan beide kanten weinig te doen. Een enkele corner van VVR maakte het even spannend bij de goal van Maud maar de ploegen gingen aan de ranja met 0-0.

De 2e helft begon VVR een flink stuk steviger, ze kregen kans na kans maar doelpunten bleven uit. Een paar vuurwerkknallen langs de kant verstoorden de focus niet en uit het niks was daar een grote kans voor Mayssa en Kyara. Met zijn 2-en richting de keeper, helaas voor Zundert/Wernhout werd er goed verdedigd door VVR en de bal weggewerkt tot een corner. Daarna werd het steeds heel spannend voor het doel van Maud tot uiteindelijk VVR de 1-0 scoorde. Maar complimenten voor de dames er werd gestreden tot het einde waardoor het bij 1-0 gebleven is. Goed gedaan Lisse, Ize, Naomi, Kyara, Lois, Nardos, Mayssa, Loes, Sarah, Lois, Maud, Froukje, Misgana en Bibia !

Op naar de volgende wedstrijd.