Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 6 maart 2020, 10:00

et sprookje van de MO11-1

Alle teams zijn me even dierbaar. Toch kijk ik als beheerder van de rubriek "Jeugdteam in de spotlights" al even uit naar de bijdrage van de MO11-1. Een team dat met aanstekelijk enthousiasme samen heel veel plezier heeft op en naast het voetbalveld. En ook het bewijs is dat je ook iets later nog kunt starten met voetballen. Of het nog een keer proberen, omdat de eerste kennismaking wellicht te vroeg kwam. Ik hoor op het schoolplein, bij de zwemles en op andere plaatsen nog regelmatig ouders praten over het feit dat ze voetballen niet zien zitten voor hun kind. Dit gaat vaak uit van het eigen referentiekader. Voetballen is echt superleuk voor kinderen. Zeker omdat het in teamverband is. Lees hier onder de verrichtingen van Zundert MO11-1!

Girls on top!

Er was eens.... Zo beginnen de meeste sprookjes. Zo ook het sprookje van de MO-11 van v.v. Zundert. Dit is het verhaal van 7 stoere meiden die anderhalf jaar geleden zijn begonnen met voetballen. 7 meiden, dat is er toch 1 te kort als je 8 tegen 8 moet spelen. Klopt, maar Belle, Bo, Guusje, Laura, Lotte, Maud en Tes wilden op voetbal bij een meidenteam. Gelukkig was daar eerst Mirte die van de jongens overkwam en vlak daarna Roos die ook op voetbal kwam. Zo begonnen we de competitie met 9 waarvan er maar 2 eerder hadden gevoetbald.

Fanatiek gestart met trainen en het spelen van wedstrijden. De afspraken die aan het begin werden gemaakt staan nu nog steeds:

- we zullen elkaar altijd helpen

- we zullen altijd, wat er ook gebeurt ons stinkende best doen.

- het mag, nee moet, gezellig zijn.

Het 1e half jaar was lastig. Vaak tegen teams waarbij de tegenstander al langer op voetbal zat en vaak ook nog eens 1 of 2 jaar ouder was. De nederlagen volgden elkaar snel op, soms met grote cijfers. Maar nooit lieten de meiden hun kopje hangen. Elke week weer vol goede moed en enthousiasme en tot het eind met volle inzet, wat de stand ook was. We haalden zelfs een overwinning binnen. Onze 1e winst. Het was weliswaar de winst in de avond(t)urentocht, maar toch, het begin was er.

Langzaam maar zeker werden de meiden beter. Zelfs een speciale duwtraining zorgde ervoor dat ze niet meer zomaar van de bal werden gezet.

De 2e seizoenshelft ging al iets beter. Met zowaar ook een overwinning op het voetbalveld. Aan het begin van dit seizoen kregen we een welkome versterking van Jente en Leonie. 2 nieuwe kanjers die op voetbal kwamen. Ze pasten perfect bij de andere meiden. En wat bleek, we wonnen een aantal wedstrijden in de najaarscompetitie. De meiden waren een stuk sterker en beter geworden. Nog steeds met hetzelfde fanatisme en altijd bereid om elkaar te helpen. We hebben er zelfs al een twaalfde jongedame bijgekregen. Kira traint alweer een tijdje mee en zal hopelijk ook volgend jaar bij de wedstrijden aansluiten.

En nu? Nu staan we na 3 wedstrijden in de voorjaarscompetitie zomaar met 7 punten bovenaan. Waar dit sprookje gaat eindigen? Geen idee. Maar dit hebben de meiden toch mooi voor elkaar. Gezelligheid in het team, gecombineerd met fanatisme en bereidheid om elkaar te helpen blijkt een mooie mix te zijn. Chapeau meiden.

Tot slot. Als je eens tijd hebt kom eens kijken. Vele mama's, papa's, opa's en oma's zijn er vaak om te supporteren. Namens de trainer en leidsters maar zeker ook namens de meiden; super bedankt. Ben je benieuwd? We spelen onze thuiswedstrijden om 09.30 uur op het sportpark van v.v.Zundert.

Tot binnenkort op de Wildert en zie waar het sprookje eindigt. Begeleiding MO-11