Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 24 maart 2023, 8:00

Deze week in de rubriek "Jeugdteam in de spotlights" aandacht voor de JO9-1 van v.v. Zundert dat blijft groeien en steeds op een niveau hoger de uitdaging zoekt.

v.v Zundert JO9-1

Deze week staat ons gezellige team in de spotlights, de JO9-1. Een team wat het afgelopen jaar een ongelooflijk mooie groei heeft mogen doorstaan. Nog steeds worden de trainingen druk bezocht door onze jongens en zijn er ook bij de wedstrijden zelden afmeldingen. Een erg trouw team is dit dus!

We hebben vanaf de start van dit team nog steeds de 2 vedettes Biniam en Mats in ons midden. Zij zijn er al vanaf de JO7 bij. Biniam, die op meerdere plekken in het veld inzetbaar is en hele mooie voorzetten kan geven. Mats die vanaf dit seizoen meer zijn plek heeft gevonden op het middenveld en vanaf daar geweldige passes kan geven, maar soms met een uithaal ook heerlijk kan scoren.

Wat later in de JO7 is Finan bij ons team aangesloten. Af en toe nog moeite met de plek waar hij nu precies moet staan, maar heeft een schot, wat het laatste jaar ontzettend verbeterd is en waar hij in de toekomst nog vele malen mee zal gaan scoren.

Vanaf de JO8 hebben we ook Tijn en Lisse aan ons team mogen toevoegen. Tijn, onze superspits die geweldige acties heeft, lekker snel is en zo heel wat doelpuntjes mee kan pikken. Lisse, die ons kampioenschap nog mee heeft gevierd, maar er toen toch voor heeft gekozen om haar voetbalcarrière even op een lager pitje te zetten, zodat ze zich op andere zaken kon gaan richten. Halverwege ons voetbaljaar in de JO8 hebben we ook J’Lano aan ons team mogen toevoegen. Op dit moment onze ijzersterke laatste man, waar je als spits een zware kluif aan hebt. In de wedstrijd kom je J’Lano met grote regelmaat tegen en zie hem dan maar eens voorbij te komen.

Bij de start van de JO9-1 werd ons team versterkt met Lugeno en Livano. Lugeno, een ijzersterke middenvelder die ontzettend goed kan dribbelen met de bal en zo heel wat doelpuntjes heeft meegepakt. Doordat we steeds hoger ingedeeld zijn dit jaar, loopt hij zichzelf nu helaas wel vaker vast, waardoor de enige optie nu is om meer als team te gaan voetballen en de bal naar elkaar te passen.

Livano, begon als ijzersterke verdediger, want ook deze jongen ben je niet zomaar voorbij. Echter kan hij als spits soms ook heerlijk uit de voeten en heeft hij een keiharde knal, waar hij menig keeper nog weleens mee verrast.

Het eerste deel van de competitie verliep heerlijk, met een verdiend kampioenschap als gevolg en daarbij ook promotie naar de 3de  klasse. Daar hebben we 2 fases heerlijk gevoetbald en zowaar werd eind van de derde fase besloten dat we weer bovenin meedraaiden en een poging mochten gaan wagen in de 2de klasse.

Ondertussen waren we begonnen met 2 keer per week te trainen en je ziet de jongens wekelijks vooruit gaan in hun spel. Op de trainingen is dit zeker al zichtbaar. In de wedstrijden komt het er nog niet helemaal uit. Helaas hebben we de eerste 2 wedstrijden in de 2de klasse verloren, maar als er zo getraind blijft worden door het gehele team en we nog meer samen gaan spelen om op die manier van elkaars kwaliteiten gebruik te kunnen maken, dan zijn de leiders ervan overtuigd dat er ook in deze klasse gewonnen kan gaan worden.

Zeker doordat ons team nu is aangevuld met een echt keeper, Arie. Die heeft nu 1 wedstrijd voor ons gekeept en heeft al heel wat ballen uit de goal weten te houden. Arie duikt alsof hij nooit anders gedaan heeft en beschikt over de kwaliteiten om een goede keeper te worden. Het team is blij dat ze nu ook beschikken over een vaste keeper, waardoor ze hopelijk wat meer kunnen gaan voetballen op vaste posities.