Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 28 april 2023, 8:00

Deze week in de rubriek “Jeugdteam in de spotlights” aandacht voor het jongste team van de vereniging dat competitie wedstrijden speelt. A goossie, goossie, goossie, de JO7-1. Wat een schatjes, wat een leuk team, wat een talenten!

V.V. Zundert JO7-1

Deze week staat ons bijzonder leuke team in de spotlight, de JO-7. Dit seizoen was het dan zover voor deze enthousiaste groep, de eerste wedstrijdjes voetballen in het tenue van V.V. Zundert! Wat een beleving! In het begin best wel spannend natuurlijk, maar vooral ontzettend leuk! Aan het begin van het seizoen hadden we echt te maken met een startend team, die alle basisvaardigheden nog onder de knie moesten krijgen. Maar wat zijn ze zowel als individu, maar ook zeer zeker als team gegroeid!

Wat zijn ze fanatiek de 5 jongens en 3 meiden van ons team. De trainingen worden steeds druk bezocht, zelden hebben we een afmelding. Soms zijn ze dan nog wel een beetje moe van school, kinderfeestjes en/of zwemmen en gaat het er wat minder hard aan toe, maar dat mag de pret niet drukken. Ook op zaterdag zijn we vrijwel altijd compleet!

De eerste fases waren niet alleen spannend, maar ook best moeilijk. Vaak waren tegenstanders al net iets langer aan het voetballen en we verloren dan ook best veel wedstrijdjes. Maar wie denkt dat ze daarvan onder de indruk waren heeft het mis. Elke zaterdag voetballen bleef een feestje! Vol goede moed en met veel plezier werd er steeds weer getraind en gevoetbald.

Naarmate het seizoen vorderde, werden de bal en de tegenstanders steeds minder eng. Er kwam steeds meer vooruitgang in de wedstrijdjes en er werd meer als team gevoetbald. Tijdens de trainingen oefenen we tijdens het partijtje met gerichte opdrachten, wat jullie niet allemaal even leuk vinden. Maar hierdoor zijn we wel steeds beter gaan voetballen. Jullie krijgen nu de bal steeds beter onder controle, schieten steeds harder en deinzen niet meer terug voor een duel. Ook het overspelen en de ruimte van het speelveld meer benutten gaat steeds beter. In de laatste fase van het seizoen verliezen we bijna niks meer en winnen we regelmatig met grote cijfers!

Een super leuk seizoen, met een enorm hecht en gezellig team! Het fanatisme en plezier met elkaar op de trainingen en wedstrijdjes zijn een genot om naar te kijken!

Dit seizoen gaan we knallend afmaken om vervolgens volgend seizoen er weer keihard tegenaan te gaan in de JO-8!