Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 26 mei 2023, 8:00

Hierbij de laatste bijdrage van het seizoen 2022-2023 in de rubriek “Jeugdteams in de spotlights”. Aandacht voor de JO10-1 van v.v. Zundert. Een leuk verhaal over voetbal, kameraadschap, verenigingsgevoel en veel meer. Mooi dat alle teams zich weer hebben gepresenteerd. Hopelijk volgend jaar weer leuke verhalen in deze rubriek. Veel leesplezier en tot na de zomerstop.

VV. Zundert JO 10-1

Het was 9 Februari toen de vraag vanuit VV. Zundert kwam welke teams er interesse hadden om een geheel verzorgde uitwedstrijd van het eerste bij te wonen. Vanaf dat moment ontplofte de app groep van de JO 10-1 zowat. Gelijk regelen! Wie gaat ermee? Welke wedstrijd zullen we doen? Wie haalt de rookbommen? Wie maakt het spandoek en belangrijker nog: wat zetten we er op? 2 opties sprongen er meteen uit. 1: wij hier niet voor ons plezier maar enkel voor het bier. 2: nu hebben wij jullie in Terneuzen gezien, komen jullie ook eens kijken naar de JO 10? De laatste leek de meesten het meest gepast. Geregeld!

Weer even terug naar de orde van de dag. Zelf trainen en wedstrijden spelen. De trainingen verlopen (meestal) lekker soepeltjes met de benodigde inzet van de spelers. Ook is er gedurende het seizoen een speler bijgekomen die lekker in de groep opgenomen is en op de juiste manier gecoacht wordt. Thuis oefent hij ook erg veel en dat zie je zeker terug op het veld. De wedstrijden gaan nog beter. De meeste worden zelfs in de 2 e klasse ook weer gewonnen maar belangrijker nog: de sfeer onderling blijft goed. Zo ook onder de ouders. Positieve instellingen op het veld en bakken met inzet! Kortom een hecht team met ook nog eens leuke resultaten.

Toen was het zover: 26 Maart. Op tijd naar de voetbal want deze bus mogen we zeker niet missen! Bakje koffie in de kantine en met zn allen naar de bus richting Terneuzen. Onderweg een ietwat gespannen sfeer die regelmatig onderbroken werd met de vraag: iemand een broodje kaas, ham of zalm? Eenmaal in Terneuzen aangekomen even snel met zijn allen op de foto. Er was op datzelfde moment zelfs een speler van het eerste die de uitslag al precies wist te voorspellen! Over de wedstijd zelf zullen we maar niet al te veel vertellen… 1 ding was wel duidelijk: wij vonden het steeds gezelliger worden.

De terugweg zag er iets anders uit dan de heenweg en van een gespannen sfeer was dan ook geen sprake meer. Wellicht mede door de bakken bier, flessen wijn en ice tea voor de kids die mee in de bus werden genomen. De sanitaire stop kon dan ook niet lang uitblijven. Je zag de spelers van de JO 10 denken: ziet onze toekomst er zo uit? Eenmaal terug in Zundert nog even naar de shoarma om de gezellige dag af te sluiten met zijn allen. Wat een top dag! De laatste wedstrijd kwam steeds dichterbij en afgelopen weekend was het dan zover.

De laatste wedstrijd tegen Terheijden. Zou het eerste zich aan zijn woord houden? Hoeveel zouden er komen? De spanning bouwde op. Toen het team richting het veld liep werd het snel duidelijk: ze zijn er en zelfs onder begeleiding van hun eigen trainer! Deze voelde goed aan dat hij zijn spelers in bedwang moest houden als de spanning van de wedstrijd hoog op zou lopen. En spannend zou het worden! Door het nerveuze begin ging de JO 10-1 met 2-0 achter de rust in. Tijd voor een tactische keepers wissel van de invalcoach. Dit wierp direct zijn vruchten af en het team begon weer te voetballen zoals alleen hun dat kunnen! Ook aan de tussenstand was dit snel af te lezen. Na enkel 6 minuten was de stand namelijk 3-3. De druk was er inmiddels vanaf dus tijd om door te drukken! Daar gaan we dan: 4-3, 5-3, 6-3, 6-4, 7-4, 8-4 Zo, de punten blijven in Zundert! Gunnen we Terheijden nog een doelpunt? Tuurlijk, zo zijn we dan ook weer wel. 8-5 einde wedstijd. Yes weer gelukt! Nog even snel op de foto met het publiek en dan feesten!

’s Middags en ’s avonds gaat het feest gewoon door want het is afsluitingsdag voor de jeugdteams. Ook hierbij was de JO 10-1 weer erg goed vertegenwoordigd. Er werden zelfs verjaardagfeestjes verzet. Deze werden overigens gewoon bij VV. Zundert gevierd. Naast de goed verzorgde barbecue was er ook nog een spel georganiseerd waarbij een mooie prijs te winnen viel. Nu kunnen we allemaal wel raden wie de hoofdprijs in ontvangst mocht nemen: de JO 10-1 natuurlijk. Wat een team! Een avondje NAC met het hele team gewonnen: Daar gaan we weer. YES!