Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 1 december 2023, 8:00

Iedere week staat er in deze rubriek “Jeugdteam in de spotlights” weer een team van v.v. Zundert centraal. Iedere week is het weer een verrassing welke invalshoek de leiders gekozen hebben om extra aandacht aan het team te geven. Hierbij een heerlijk wedstrijd verslag van een overwinning van v.v. Zundert JO8-2.

v.v. Zundert JO8-2

Trouwe VV Zundert supporters,

Met enige trots willen wij jullie voorstellen aan JO8-2 van VV Zundert. Het team bestaat uit 6 jongens (Kai, Sep, Mees, Sill, Luca en Teun) en 2 meisjes (Linde en Evi). Een jong JO8 team maar zeker niet de minste.

Het is zaterdag 25 november als het team zich verzamelt voor een wedstrijdje tegen de Gunners in Breda. We hadden een afmelding, helaas kon Luca er niet bij zijn. De jongens en meisjes hadden er veel zin in en snakten naar een overwinning.

Rond 10:00 aangekomen in Breda, snel omkleden en nog een peptalk van Ivo en Twan en het team was er helemaal klaar voor. De opstelling voor deze dag was als volgt:

Keeper: Mees

Verdediging: Sep en Sill

Middenveld: Teun

Aanval: Kai en Linde

WIssel; Evi

Kai vertelde in de auto dat hij deze dag 4 doelpunten ging maken. En ja hoor, binnen de eerste 10 minuten had hij er al 3 inliggen. De 10 minuten die volgden werd de tegenstander ook wakker geschud. De tegenstander scoorde nog 2 doelpunten maar door een mooi doelpunt van Evi werd het nog 4-2 met de rust.

Na de grote rustpauze, waar natuurlijk de ranja rijkelijk vloeide konden we er weer tegenaan. De 2e helft werden we in het begin een beetje overlopen maar natuurlijk hadden we onze keeper Mees nog die een aantal mooie reddingen kon maken. De stand was toen 6-4. Er moest iets gebeuren en in een kort rustmoment gaven de leider nog wat tips want er moest gescoord gaan worden om de achterstand om te buigen.

De minuten die daarop volgen gaat het spel op en neer. Sep maakt hierin vele vuile kilometers, alles om het de tegenstander moeilijk te maken. Sill rent achter de bal een om hem maar in zijn voeten te kunnen meenemen. De spanning stijgt naar het einde van de wedstrijd. Door een tactisch omzetting van onze leiders werd Teun in stelling gebracht en hierdoor werd uiteindelijk de aansluitingstreffer gezet door Teun. Daaropvolgend is daar al snel het vierde doelpunt van Kai (zoals hij eerder in de auto al voorspelde). Op aangeven van Teun wordt er nog een doelpunt gescoord waardoor we een doelpunt voor staan. Toen was het nog een paar minuten overleven, met nog een prachtige verdedigende actie van Linde en de scheidrechter die het toch uiteindelijk ook wel tijd vond klonk daar dan het laatste fluitsignaal.

WE HEBBEN GEWONNEN!! De eerste overwinning van deze fase!!

GOED GEDAAN JO8-2 Toppers!!