Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 8 december 2023, 8:00

Deze week in de rubriek: “Jeugdteam in de spotlights” aandacht voor de JO-10-1. Een leuk, maar klein team. Dit heeft ook voordelen, je hoeft bijna nooit reserve te staan en je kunt lekker voetballen!

v.v. Zundert JO10-1

De JO-10-1 bestaat uit 7 spelers waarvan 6 spelers ook echt wedstrijden spelen. Dit jaar hebben we versterking hebben gekregen van Adam, die dit jaar alleen nog maar mee traint en we nu allemaal aan het leren kennen zijn.

Adam.

Adam is een vrolijk kereltje dat sinds een aantal weken voor het eerst voetbalt bij een voetbalclub. We leren Adam steeds iets beter kennen en aan zijn inzet zal het niet liggen, Adam we hopen dat je zo snel blijft leren als je nu doet dan gaan we nog mooie momenten mee maken met zijn allen!!

Arie.

Arie is in de JO-9 bij ons team gekomen en heeft een heel jaar mee getraind. Begin dit jaar is hij dan eindelijk wedstrijden mee gaan spelen, en dit wel als onze absolute nr1 keeper!! Arie lijkt wel een kat met zijn snelle reflexen en waar hij in het begin van het jaar nog wat aanmoediging en tips nodig had tijdens de wedstrijd, houdt hij nu de een na de andere bal uit de goal, Arie ga zo door en blijf ons verbazen met je prachtige reddingen.

J`lano.

J`lano is al sinds halverwege de JO-8 onze ruggengraat van het team hij staat elke wedstrijd zijn mannetje in de verdediging en blijft zich hier ook ontwikkelen. Zijn drang om naar voren uit te verdedigen is heel erg groot en zijn balvastheid is een doorn in het oog van elke tegenstander!! J`lano  heeft zelfs dit jaar laten zien aardig uit de voeten te kunnen op een half veld tijdens zijn invalsbeurten bij de JO11-2. Zelfs als linkse middenvelder stond hij zijn mannetje, J`lano ga zo door!!!

Tijn.

Net als J`lano is Tijn ook in de JO-8 bij het team gekomen. En wat kunnen we van deze artiest genieten met zijn snelheid en een super dribbel in zijn voeten is hij alles wat een tegenstander niet voor zich wil krijgen in een wedstrijd. Dan hebben we nog niet gesproken over een lekker hard schot dat hij in de voeten heeft en daar dit jaar al menig goal mee heeft  gemaakt. Tijn je bent een echte killer als het om goals maken gaat en dat je nu ook al assists begint te geven maakt jou onze favoriete linksvoor van het elftal!!!

Biniam.

Biniam is al sinds de JO-7 bij het team en heeft zich echt ontwikkeld tot een rasechte rechteraanvaller met zijn snelheid en goede actie die hij in huis heeft. Hij is onze havik van het team, hij zet veel druk op de opbouwende tegenstander en zal elk foutje wat zij maken afstraffen met een sterke pass naar zijn mede aanvaller Tijn of met een heerlijk hard schot op doel. Zo heeft hij al een aantal fraaie goals gemaakt. Soms gaat de trukendoos even open maar dit heeft hij eigenlijk helemaal niet nodig!!!

Finan.

Finan is ook sinds de JO-7 een vaste kracht in de basis van dit team, na op het middenveld en in de spits geprobeerd te hebben zijn we achter zijn ware kracht gekomen en dat is naast J`lano in de verdediging. Hier is hij op zijn sterkst met een goede staande tackel in de benen en een hard schot in de voeten heeft hij dit jaar de mooiste goal  van het seizoen gemaakt door vanuit zijn positie in de verdediging met een hard schot hem zo de kruising in te rammen!!! Finan topper ga zo door!!!

Mats.

Mats is van het eerste uur, onze architect op het middenveld met soms een uitstapje naar de verdediging maar toch echt op het middenveld op zijn best! Met zijn inzicht, dribbel en pass is hij de Frenkie van dit team en ook met een goed schot uit de tweede lijn heeft hij al lekker wat goals meegepikt dit jaar. Met zijn goede humeur en grapjes maakt hij iedereen nog aan het lachen al staan ze een keer achter en kan zo iedereen weer positief krijgen om toch de wedstrijd weer om te draaien in Zunderts voordeel!!

Na iedereen hier voorgesteld te hebben vind ik het ook noemenswaardig dat we bijna bij al onze trainingen een volle bezetting hebben!! En we echt als een hecht team spelen en voor en na de wedstrijd vaak te vinden zijn aan het tafelvoetbal spel in de kantine wat bij draagt aan deze saamhorigheid. Jongens ga zo door!!!!