Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 20 maart 2020, 10:00

Jeugdteam in de spotlights

Ook in de onzekere en vreemde tijd zetten we een “Jeugdteam in de spotlights”. We kunnen wel een lichtpuntje gebruiken in deze donkere tijden. De energie spat van de JO7-2 af. Echt een stralend team van v.v. Zundert, met jonge sterren, die schitteren!

Deze week een fantastische groep jonge voetbaltalenten in de spotlights, de JO7-2! De jongens variëren in leeftijd maar allemaal tussen de 5 en 7 jaar oud. Ondanks deze jonge leeftijd, is de JO7.2 al ruim 10 wedstrijden ongeslagen.

Het begon allemaal rond september 2019. Er werd een tweede JO7 gevormd. Rene gaf zich op als coach van deze jonge ploeg. Het had wat voeten in de aarde om deze jonge mannen goed te laten luisteren naar de aanwijzingen maar zodra ze dat onder de knie hadden ging het als een sneltrein.

Er kwam een tweede coach bij, Linda, voor wat extra aanwijzingen en de positieve aanmoedigingen.

De laatste wedstrijd thuis tegen Prinsenbeek begon wat stroef. We stonden na de eerste helft zelfs wat achter! In de rust hebben wij de jongens een behoorlijke peptalk gegeven en ze een lekkere snoepzak beloofd. De belofte van een snoepzak werkt op deze leeftijd nog goed.

Ze beginnen aan de tweede helft. Mees afwisselend met Yessin in het doel of op het veld. Maher, Lugeno, Damian, Marko en Rares in de aanval. En aanvallen kunnen ze goed.

Maher pakt de bal af van de tegenstander en trapt de bal naar Mees, Mees zet voor en Rares maakt een enorme mooie goal. Damian, Marko en Lugeno maken het de tegenstanders flink moeilijk en zo valt er telkens een doelpunt voor onze jongens. Als Prinsenbeek toch door de verdediging weet heen te breken, staat daar onze Yessin! Yessin ziet dat de tegenstander op hem afkomt. Yessin komt snel uit het doel en trapt de bal ver naar voren.

Eindelijk klinkt daar het eindsignaal. Ondanks de achterstand, hebben we toch met 4-2 gewonnen!

Wij zijn enorm trots op “onze” jongens. Deze groep jonge talenten gaan het stuk voor stuk ver “schoppen”. De samenwerking, positieve aanwijzingen en de saamhorigheid is ongekend.

Wij, als coaches, vinden het enorm fijn om deze groep te mogen begeleiden. Rene en Linda