Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 31 mei 2024, 8:00

De week in de rubriek “Jeugdteam in de spotlights” aandacht voor de JO9-2. Het seizoen vloog voorbij, hierbij een leuk verslag van de laatste wedstrijd.

De laatste wedstrijd van het seizoen voor JO9-2

Zo begint VV Zundert JO9-2 als een nieuw team, met spelers, trainers en coaches die elkaar moesten leren kennen. En dan nu al de laatste wedstrijd! Kortom, het ging snel voorbij!

In verband met geplande vakanties in het pinksterweekend moesten we de helft van onze spelers missen. En was het maar de vraag of we het zouden kunnen regelen om de wedstrijd door te laten gaan. Dat was voor ons als coaches op voorhand al een stevige aderlating. Want we wisten wat we zouden moeten gaan missen: de snelheid en acties van Mart, de verdedigende kwaliteiten van Edian die nooit opgeeft, de sterk ontwikkelde keeperscapaciteiten van Brajan en de bekeken lepe ballen en doelpunten van Tjeu. Dat vang je natuurlijk niet zomaar op!

Een knap staaltje “samen de schouders eronder zetten” was de oplossing! Samen met JO9-1 hebben we allebei onze laatste wedstrijden kunnen spelen. Siem als extra speler met JO9-1 mee voor de uitwedstrijd in Rucphen op de vroege ochtend. En wij kregen een groot cadeau in de vorm van 4 spelers van JO9-1 die onze gelederen kwamen versterken voor onze thuiswedstrijd om 11.00 uur. Tijn, Danny, Tuur en Scott nogmaals bedankt mannen!

We hebben in stijl het seizoen afgesloten. Op het scorebord stond het 9-3 toen het laatste fluitsignaal klonk. Een prachtige corner van Tijn die, à la Schöne tegen Real Madrid, die bal in de verre hoek binnen draaide. En de tegenstanders het gevoel gaf dat het niet mee zou gaan vallen vandaag. Scott die altijd op de goede plek weet te staan en er gewoon effe 3 binnentikt. Troyt die altijd doorgaat en de tegenstanders geen grassprietje teveel geeft. Zayn die altijd uitblinkt in zijn passing en flexibiliteit. Een speler die het voor iedere coach een stuk makkelijker maakt, want verdedigend staat hij ook nog eens zijn man. Dat kunnen we ook zeggen over Siem! Werken voor die bal, nooit opgeven! Danny en Tuur die met flitsende acties en schoten en doelpunten de verdedigers van de tegenstanders aardig bezig hielden. En dan nog Boaz, die zich altijd uitstekend weet te transformeren van keeper naar goalgetter. En nu ook weer! 10 min. de tijd gekregen om zich te focussen op het maken van in plaats van het tegenhouden van doelpunten. En dan gewoon in de 1e minuut als spits de bal tegen de netten prikken! Klasse gedaan mannen!

Het was mooie en leuke manier om het seizoen af te sluiten. Het bewijs dat het met het fanatisme en de team overschrijdende teamgeest van de hele JO9 van VV Zundert wel goed zit!

Mooi om te zien hoe de jongens gegroeid zijn dit seizoen. Niet alleen fysiek, want ze zijn van jongetjes naar jongens gegaan. Maar ook voetbaltechnisch. Ze hebben ontdekt wat voor hen een goede positie in het veld is. En alleen kun je geen wedstrijd winnen, samen wel! Kijken, bal aannemen, kijken en de pass geven of op goal schieten. Daar kunnen we volgend seizoen weer verder mee! Want dat we fel in het veld moeten zijn weten de mannen wel! Wanneer we vragen in de time out wat er beter zou kunnen dan is steevast het antwoord: “feller zijn.”

Ook wij als (nieuwe) begeleiders hebben Ralph en ik een goed seizoen gekend. We zijn goed opvangen en begeleid door de mensen van de club. En erg content met de trainers Luan en Tygo, waarvoor het ook het eerste seizoen als trainers was. We hebben gemerkt dat bij VV Zundert letterlijk iedereen meetelt. Dat is een mooie waarde! Waarvoor dank!

Jeroen