Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 27 maart 2020, 10:00

Deze week in de rubriek “Jeugdteam in de spotlights” aandacht voor v.v. Zundert JO7-1. Deze jonge voetballers vinden het héél erg dat ze op dit moment niet kunnen voetballen. Een extra reden om ze in de spotlights te zetten. Op deze leeftijd is het ook lastig om te beseffen dat je niet meer mag doen wat je zo leuk vindt.

JO7-1 in de Spotlight

In v.v Zundert JO7-1 voetballen Naud, Guus, Thijs, Sep, Joah en Filip. Dit seizoen kwam Sep het team versterken. Ze zijn goede vrienden en buiten alle v.v.Zundert activiteiten zien ze elkaar geregeld. Het is echt een feestteam. Of het nu om een doelpunt gaat, een dansje op het veld of een zakje chips; het is altijd feest! Nu met het Corona-virus in ons land is dat wel anders. Iedereen probeert nu op zijn eigen manier invulling te geven aan het voetballen.

Naud vindt voetballen gewoon keileuk! Hij oefent nu met het “Carona” virus extra trucjes thuis in de tuin of op het schoolplein. Naud is blij met de challenges. De eerste 2 zijn na goed doorzetten al gelukt! “De JO7-1 is een goed team”, aldus Naud, maar hij mist zijn teamgenootjes nu wel.

Ook Guus mist zijn teamgenootjes. Thuis is hij een beetje aan het oefenen nu er geen trainingen en wedstrijden zijn. Scoren vindt hij het allerleukste wat er is! De uitwedstrijden vindt Guus leuk omdat je dan ook andere voetbalvelden ziet. Je komt dan op mooie plaatsen, zoals bijvoorbeeld langs het vliegveld van Seppe.

Thijs vindt voetballen in de JO7-1 ook erg leuk. Ze zijn eigenlijk allemaal vrienden van elkaar geworden en het maakt hen weinig uit of ze winnen of verliezen. Ze hebben veel plezier samen, maar ze winnen natuurlijk wel het liefste. Nu we even niet kunnen trainen en geen wedstrijden kunnen spelen probeert Thijs thuis veel te oefenen. Hij is graag buiten dus dat komt goed uit. Meestal voetbalt hij in de tuin. De tuin wordt al te klein voor hem omdat hij best hard kan schieten. Soms mag hij dan ook even op het schoolplein gaan voetballen want anders blijven de buren ballen in hun tuin krijgen.

Ook Joah voetbalt nu achter in de tuin, maar vindt dit saai. Hij mist zijn vriendjes en het samen voetballen.

Sep heeft de liefde met de bal nog niet zo gevonden (tenminste thuis nu hij niet naar het sportpark kan) maar hij mist het contact met z’n voetbalmaatjes wel heel erg. Van het juichen bij het scoren tot het douchen na de wedstrijden.

Filip is een echte teamspeler. Hij is een ster in overspelen en kan uiteindelijk vaak scoren. Filip vindt het belangrijk dat er eerlijk gespeeld wordt. De “voetbalkneepjes” kijkt hij soms af bij zijn grote broer, die kan ook goed voetballen.

Zodra de activiteiten bij VVZundert weer hervat worden zullen de jongens blij zijn elkaar te zien en zal er weer gefeest worden!