Jubileum Fabian Nelemans

maandag 21 september 2020, 18:30

Jubilaris Fabian Nelemans in het zonnetje gezet.

250 wedstrijden in Zundert 1.

Nog geen twee jaar geleden speelde Fabian z’n 200ste wedstrijd in Roodzwart. Toen al beschreven we hem als de man met de meeste foto’s op de website. Hier zijn intussen nog talloze foto’s bij gekomen als trotse captain naast een collega aanvoerder, het arbitrale trio en een glunderende speler van de week.

Fabian draagt z’n aanvoerdersband met trots. Hij gaat vaak ook voorop in de strijd. Zowel verbaal als rennend achter een tegenstander of bal. Soms komt z’n fanatisme me hem op een gele kaart te staan, maar meestal komt hij er met een reprimande vanaf. Omdat Fabian weinig wedstrijden mist door blessures gaat het hard. Zonder de coronabreak was hij nu al op weggeweest naar de 300.

Toen we Fabian vertelde dat hij wedstrijd 250 naderde, kwam het competitiebeest in hem naar boven. “Wat is het volgende jubileum?”, “Wie heeft de meeste wedstrijden tot op heden?”. Dat waren z’n twee eerste vragen. Altijd willen winnen, dat kenmerkt Fabian. En voorop gaan in de strijd. Met een voetbalveld achter het ouderlijke huis en twee fanatieke broers is en was de bal nooit ver weg. Als aanvoerder neemt hij z’n verantwoordelijkheid en gaat achter de bal staan bij penalty’s. In z’n jubileumwedstrijd was het nog raak van de stip.

Z’n debuut maakte hij uit bij Schijf, z’n 250ste dus in Galder bij GESTA. Kortom de grote wereldsteden geven kleur aan de loopbaan van Fabian bij v.v. Zundert. Het volgende jubileum is bij 300 wedstrijden en degene met de meeste wedstrijden in de recente historie is Erwin Braspenning met 291 duels. In het tijdperk voor de computer zijn nog wel een aantal 300plussers. Dus je kunt nog even aan de bak! Wellicht goed om ook eens een thuiswedstrijd te kiezen voor een record of jubileum.

Fabian van harte gefeliciteerd, je bent als aanvoerder een voorbeeldige vertegenwoordiger van v.v. Zundert. Op naar het volgende jubileum!