Knap herstel na desastreuze start

woensdag 20 oktober 2021, 20:30

3-1 Nova, 3-2 Liselotte, 3-3 en 4-4 Nova

Zowel Zundert VR1 als Achtmaal VR1 hadden de vorige wedstrijd met 8-1 gewonnen. Achtmaal deed dat thuis tegen NSV VR1. Zundert boekte de overwinning op bezoek bij Roosendaal VR2. De derby werd dan ook beschouwd als een vroege topper. In de wedstrijd bespreking werd gehamerd op zelfvertrouwen: “Achtmaal is een goede ploeg maar dat zijn wij ook!” Bij de start van de wedstrijd was hier echter niets van te bespeuren. Was het de wedstrijdspanning, de vermoeidheid van het 7x7 toernooi of dachten de van het Oktoberfest teruggekeerde dames dat Anton aus Tirol zojuist een optreden in de kleedkamer had gegeven? Achtmaal straalde juist wel zelfvertrouwen uit, startte fel en zette de Zundertse dames vast op eigen helft. De roodzwarten acteerden paniekerig maar leken de openingsfase wonder boven wonder te overleven. Na 5 minuten liet Zundert zich zowaar voor het eerst op de helft van de tegenstander zien en leek het iets meer lucht en ruimte te krijgen. Defensief geschutter leverde echter binnen 10 minuten drie tegentreffers op. Een pandoering voor de Zundertse dames leek in de maak. Duidelijk was dat er iets moest veranderen. Het doorschuiven van een centrale verdedigster en twee verse wissels bleken als ware Houdini-act te werken. Zundert ontdeed zich van de beklemmende omsingeling en werd gelijkwaardig aan Achtmaal. Met twee goals van Nova en een prima intikker van Liselotte werd voor rust de achterstand te niet gedaan.

Achtmaal oogde wat vermoeid en Zundert hoopte na rust direct door te drukken. Wars van alle afspraken, het doel heiligt immers alle middelen, werd daarom ook de zesde wisselspeelster ingezet. Er ontspon zich een spannende wedstrijd waarin beide teams streden voor de overwinning. Plots viel toch de vierde tegentreffer. Een corner viel, via Zundertse ledematen direct in doel. Opnieuw liet Zundert zich niet kennen en schiep het zich een aantal kansen. De verdiende gelijkmaker liet dan ook niet lang op zich wachten. Vanaf links loste Nova een hard schot dat te machtig was voor de Achtmaalse keepster. In de spannende slotfase moest Zundert noodgedwongen enkele wissels toepassen, waardoor de rust in het team verdween. Achtmaal probeerde hiervan te profiteren en drong de laatste tien minuten stevig aan. Met een paar knappe reddingen van Karlijn en de inzet van alle speelsters werd het verdiende punt echter over de streep getrokken.

Het 7x7 toernooi bij Schijf leverde twee dagen eerder vier overwinningen op waardoor Zundert de ranglijst aanvoert en vier punten los staat. Is een eerste kampioensfeestje in aantocht?