Laatste wedstrijd 2020

donderdag 10 december 2020, 18:00

Laatste wedstrijd 2020.

Gisteren werd op sportpark de Wildert de laatste wedstrijd van 2020 afgewerkt. En wat voor één!

Team 1 tegen team 2. Een beladen derby, die garant staat voor veel spanning en sensatie. Zo ook deze editie. Vanwege de spanning zijn er geen foto’s gemaakt. De wedstrijd was te spectaculair om achter de lens te kruipen. Gelukkig was er een verslaggever met een fotografisch geheugen aanwezig. Hij tekende het volgende verslag op.

Hierbij een verslag van de wedstrijd van de meiden van gisteren.

Het is woensdag 9 december en de tribune van VV Zundert is gevuld met 22 meiden. 16 speelsters van de MO-13 aangevuld met 6 speelsters die normaal diverse JO teams aan overwinningen helpen.

Eindelijk is het zover na weken van trainingen en zaterdag activiteiten.  Ook leuk maar een echte wedstrijd 11 tegen 11 op een groot veld, dat is wat ze willen.

Met grote nieuwsgierigheid wordt er geluisterd naar de team indeling. Die is als volgt;

Team 1: Lotte, Isa, Guusje, Belle, Maud; Jente, Elke, Kyara; Leonie, Zora en Feike.

Team 2: Lot; Bo, Eva, Meike, Laura; Kira, Jana, Tess; Roos, Tes, Mirte.

VV Zundert heeft zijn topscheidsrechter Bram op deze wedstrijd gezet. Hij wordt geassisteerd door de trouwe vlagvaders Stan en Richard.

Vanaf minuut 1 is het duidelijk dat de meiden de wedstrijd serieus nemen.  Beide teams starten met een zeer aanvallende tactiek waardoor het spel elke keer snel op en neer gaat. Het is wachten op de 1e goal. Na wat speldenprikjes over en weer valt die 1e goal in de 6e minuut voor team 2. Een vlot lopende aanval brengt Tess alleen voor Lotte en ze rond koelbloedig af. 0-1.

Niet uit het veld geslagen pakt team 1 snel het initiatief.  En hoe. Een aanval over diverse schijven eindigt bij Leonie. De rappe aanvalster twijfelt niet en scoort in de 11e minuut de gelijkmaker. Team 2 is duidelijk even van slag en hiervan profiteerde team 1 gelijk. Met een mooi schot van afstand brengt Elke de stand in de 13e minuut op 2-1 voor team 1.

Team 2 laat de koppies niet hangen. En gaat nu echt vol op de aanval. Diverse kansen worden niet benut. En het blijft oppassen voor de tegenaanvallen van team 1. Na 30 minuten fluit de goed leidende Bram voor rust.

De coaches zullen op de tribune hun team voorzien van de nodige aanwijzingen.  Maar ja het blijven meiden. Dus ondanks dat de strijd op het veld fel is zitten gewoon lekker in de rust door elkaar heen.

Na de ranja genuttigd te hebben start de 2e helft. Het beeld blijft hetzelfde. De twee teams zijn ontzettend aan elkaar gewaagd. Er wordt aan beide kanten prima verdedigd, goed over gespeeld en waar het kan de aanval gezocht.

Na de zoveelste corner voor team 2 is daar weer de gelijkmaker. Jana neemt de goed genomen corner in 1 keer op de binnenkant van de voet: 2-2.

Vlak daarna volgt er, wat achteraf het beslissende moment van de wedstrijd bleek te zijn.

In de 40e minuut is er een zeer ongelukkig handsbal in de 16 van team 2. Penalty! Elke zet zich achter bal. Alhoewel de bal goed wordt ingeschoten zit keepster Lot er nog met haar vingertoppen aan. Iedereen houdt zijn adem in maar de bal valt toch over de lijn: 3-2 voor team 1.

De wedstrijd lijkt beslist. Maar niets is minder waar. Team 2 zet er gezamenlijk de schouders wat resulteert in een zelden gezien slotoffensief. Aanval  na aanval volgt op de goal van Lotte maar de verdediging van team 1 houdt stand. En nog steeds is daar het gevaar van de counter.

Er wordt gestreden tot het laatste moment. Zelfs de twee zussen onderling willen niet onder doen voor elkaar. Team 2 stuurt zelfs hun laatste vrouw Eva mee naar voren maar de gelijkmaker wil niet vallen.

Na een uur voetballen fluit Bram voor de laatste keer. Team 1 wint met 3-2 maar team 2 was zeker gelijkwaardig. En na afloop is het gelijk weer onderling erg gezellig.  Geen enkele wanklank en alleen maar positieve geluiden. Het was erg leuk om weer eens een echte wedstrijd te spelen. Want een echte wedstrijd was het. Complimenten aan alle meiden voor hun inzet en sportiviteit.  Bedankt aan alle gastspeelsters, aan de scheidsrechter en zijn vlagvaders, aan Floor die optrad als 4e vrouw en notulist en aan de organisatie van de wedstrijd.

Wat de trainers betreft voor herhaling vatbaar maar nog liever en hopelijk snel weer competitie voetbal.

Groetjes van een trotse trainer.