Late gelijkmaker Zundert

maandag 1 november 2021, 8:00

Late gelijkmaker Zundert

Weer lukte het Zundert niet om een puntloze ploeg op nul punten te houden. Deze keer behaalde STEEN het eerst punt van de competitie. Zundert wordt zo een graag geziene gast voor clubs in nood.

Zundert dat al drie wedstrijden op rij niet gewonnen had, ging op zoek naar een ommekeer van deze reeks. Het begon ook goed aan de wedstrijd, waarbij de eerste grote kans voor Wessel was. Wessel treuzelde te lang nadat hij een voorzet van Mike rond de penaltystip probeerde te controleren. Hiermee was de kans verkeken. En voetbalcliché zegt dan, “als zo’n bal er ingaat, dan wordt het een andere wedstrijd”.  Een mooie poging van afstand afgevuurd door Siemen, werd door de doelman knap over de lat getikt.

De wedstrijd leek de goede kant op te gaan voor Zundert, totdat een diepe bal verkeerd werd ingeschat door de defensie. De paal bracht redding. Even later konden zowel de paal als Thomas geen redding brengen, toen slordig balverlies direct werd afgestraft. 1-0 voor STEEN. Zundert mocht in de achtervolging.

Verder dan twee gevaarlijke kopballen kwam Zundert niet. Zowel uit een corner van Mike als uit een voorzet van Siemen kon Frenk het net niet vinden. Het regende van alles, behalve Zundertse doelpunten.

Na de pauze was Frenk opnieuw met het hoofd gevaarlijk. De keeper had moeite met z’n inzet en liet de bal los, echter was er niemand zo attent om mee te lopen voor de rebound. Tim G. kwam Wessel aflossen in de spits. Zundert drong aan, maar had pech dat schoten van Fabian en Siemen rakelings voorlangs gingen. Terwijl een poging van Mike uit een voorzet van Wim, gekraakt werd door de stugge Zeeuwse achterhoede.

Toch viel de meer dan verdiende gelijkmaker. In blessuretijd kopte de mee naar voren geschoven Frenk een bal door die voor de voeten van Fabian viel. Fabian wist zich wel raad met deze mogelijkheid en schoot kiezelhard de gelijkmaker achter de keeper van STEEN. Hiermee was zijn vijftigste competitie doelpunt voor v.v. Zundert goed voor 1 punt. Want een poging van Owen diep in de extra tijd ging naast, waardoor 1-1 de eindstand was.

Het goede gevoel van de eerste wedstrijden lijkt weg. De mannen van Jack Sweres knokten zich naar een gelijkspel, dat ondanks alles toch als een teleurstelling werd ervaren. Door de uitslagen op de andere velden, had Zundert aansluiting kunnen vinden met de top. Drie gelijke spelen schieten niet op, waardoor Zundert een beetje in de middenmoot blijft hangen.

Volgende week uit naar Schijf dat er in verliespunten beter voorstaat dan Zundert. Kortom tijd voor een overwinning. Een suggesties voor een leuke voetbal zondag aanstaand weekend.  Start met Zundert 2 – Wernhout 2 op sportpark de Wildert. Een ware topper tussen de nummer 1 en 3. En daarna door naar Schijf voor de wedstrijd van Zundert 1 op zoek naar 3 punten.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Steven Braspenning, Roy Jacobs, Frenk Zagers, Wim Kas, Owen Maas, Olivier van Hassel, Fabian Nelemans, Siemen Boomaerts, Wessel Delcroix [W: Tim Goethals] en Mike Daemen.

Wissels: Cas van Oijen, Karim Vriends en Tim Goethals.