Ongelukkige nederlaag Zundert VR1

woensdag 1 december 2021, 19:00

Iedereen op tijd aanwezig, het hele team op tijd in Zevenbergen, een goede warming-up, een prima wedstrijd, maar toch geen punten.

De analyse over de onbekende tegenstander, gebaseerd op de uitslagen, bleek achteraf juist te zijn: Een degelijke tegenstander met een sterke verdediging en een mindere aanval. I.v.m. een aankomende buitenlandse stage werd gestart met Eva als centrale verdedigster. De voormalige jeugdspits vulde de voor haar vreemde positie prima in. Zundert startte goed, zette druk op de bal en pakte na een vijftal minuten het initiatief. De eerste grote mogelijkheid was echter voor Virtus. Balverlies op het middenveld gaf een van de Virtus-spitsen een vrije doorgang naar het doel. Babbe, die een dijk van een wedstrijd speelde, wist de aanvalster echter te achterhalen en de bal te heroveren. Zundert kreeg kansen, maar schoot van te ver of te gehaast. De beste kans was voor Liselotte. Na een goede steekpass verscheen ze vrij voor de keepster maar schoof ze de bal langs de verkeerde kant van de paal. Na 25 minuten bracht de coach meer scorend vermogen in de ploeg om voor rust een voorsprong te forceren. Virtus stond verdedigend echter haar mannetje, was fysiek sterker en mocht onbestraft wat tikjes op de enkels uitdelen. Overigens was het verder een sportief duel. Virtus verdedigde en probeerde haar aanvalsters te bereiken. Door goed druk te zetten en kort op de man te spelen was hun balbezit echter steeds van korte duur en kon Zundert weer een nieuwe aanval opzetten. Het net werd echter niet gevonden. Een vrije trap van Eva ging net naast.

Aan het begin van de tweede helft hetzelfde spelbeeld. Zundert viel aan en Virtus verdedigde. Het spel van Zundert werd echter slordiger en Virtus kwam aanvallend steeds meer in de buurt van het Zundertse doel. Het beschermen van de borst, net buiten de zestien werd bestraft met een vrije trap voor Virtus. Gelukkig verdween de bal over het doel. Virtus voerde de druk op, forceerde vier hoekschoppen op rij maar wist Moniek niet in verlegenheid te brengen. Aan de andere kant bleef ook Zundert gevaarlijk. Een vrije trap van Indy ging rakelings over. De grootste kans kreeg Isa die van dichtbij vol op de paal schoot. Een voorzet vanaf links werd in het strafschopgebied door een Virtus verdedigster op de borst opgevangen. De beschermende handjes werden nu door de scheidsrechter van dienst niet bestraft. Een ongelukkig moment bracht Virtus onverdiend aan de leiding. Een opstuitende bal tegen de hand, een duidelijke handsbal zonder dat er een tegenstander in de buurt was, werd niet bestraft door de scheidsrechter. Een aansnellende tegenstandster pikte de bal op en liet een verbouwereerde Zundert-speelster achter. Een juiste toepassing van de voordeelregel??? De aanvalster liet Moniek kansloos door de bal in de verre hoek te schuiven. Zundert moest in de achtervolging. Het gooide veel energie in de wedstrijd, wisselde aanvallend nog enkele keren en ging achter één-op-één spelen. Het mocht echter niet baten. De bal wilde er vandaag niet in waardoor de Zundertse dames hun ongeslagen status verloren. De teleurstelling was groot, maar…… kop op het seizoen is hopelijk nog lang.

A.s. zondag wordt, als het aan de Zundertse dames ligt, de wedstrijd tegen Schijf VR2 gewoon gespeeld. Het halfslachtige besluit van de KNVB om komende zondag de wedstrijden van de A-categorie uit te stellen, kan echter van grote invloed zijn op het verloop van de komende speelronde in de B-categorie. Zundert hoopt een sportieve tegenstander te treffen!