Onketent v.v. Zundert zet opmars voort

zondag 23 april 2023, 21:00

Waar eindigt opmars ontketent v.v. Zundert?

In de link  https://www.youtube.com/watch?v=3ryzyuQXqxY een samenvatting van het duel, waarbij de opmerking dat het verslag beter is dan de samenvatting. Op het beeldmateriaal ontbreekt de 0-2. In het verslag is deze zeker aanwezig.

Vorige week won Zundert ondanks een wankele verdediging, vandaag won Zundert dankzij een sterke defensie. Na nieuwe overwinning gloren er nieuwe perspectieven voor de roodzwarten,

Een wederom gehavend Zundert begon met een debutant in de defensie. Stan maakte zijn debuut. Hoewel Groen Wit een tegenstander is die Zundert statisch gezien wel ligt, was er vooraf vrees voor de ploeg uit Breda. Daar konden 11 gewonnen wedstrijden van de laatste 16 confrontaties niet tegenop.

De eerste helft speelde Zundert comfortabel. De solide defensie had ondanks het vele balbezit en een groot aantal corners controle over het duel. Zundert had pech dat de arbiter twee snel twee gele kaarten voor Zundert trok voor lichte vergrijpen. Na een half uur viel de beste kans van de eerste 45 minuten te bewonderen. Siemen zag zijn poging gekeerd door de doelman Het knappe voorbereidende werk van Rabin deed er niet meer toe.

Na de thee kwam Bas in de ploeg voor Stan. Super professioneel van Stan om aan te geven dat hij tegen een blessure aan zat. Dit is echt teamwerk om jezelf weg te cijferen voor het team. Eigenlijk het predicaat “man of the match” waardig. Maar dit was buiten de prestaties van Siemen gerekend. Dus voor Stan blijft alleen de titel “Stan of the match” over.

Rond een kwartier na de break ontbond Siemen z’n duivels. Hij was ongrijpbaar voor iedereen in het groen-en-wit en was met twee assists doorslaggevend. Eerst passeerde hij twee tegenstanders en gaf Rabin de kans om de 0-1 te maken, later passeerde hij drie tegenstanders om Tjeu de 0-2 te laten aantekenen. Snelle, slimme, slangenmens Siemen had het weer eens op z’n heupen. Genieten voor de meegereisde supporters. Rob en Fabian mochten daarna in plaats van Karim en Mike de voorsprong over de streep helpen trekken.

Groen Wit begon te drukken en maakte ook kennis met de topvorm van Thomas. De kans was goed, de redding van Thomas was beter. Maarten kwam de moegestreden Rabin vervangen. Zundert kreeg een ongelukkige penalty tegen toen de bal tegen een hand van een Zundert speler kwam. Het aura van Thomas was zo groot dat de speler de bal tegen de paal schoot, waardoor het 0-2 bleef.

Groen Wit perste er nog wel een slotoffensief uit en kreeg ook nog kansjes, maar scoren deed het niet. Zundert had op een counter nog pech dat Rob op aangeven van Olivier de 0-3 niet binnenschoot. Zo bleef het 0-2. Een overwinning van het collectief, met een pluim voor de verdediging. Door de overwinning is Zundert zeker van nog een jaar derde klasse. En is nacompetitie voor promotie haalbaar. Dit gaat overigens ook op voor de komende twee opponenten.

Nu twee competitievrije weekenden. Waarna op 14 mei uit in Schijf en op 21 mei thuis tegen Wernhout de competitie met twee derby’s wordt afgesloten. Intussen speelt Zundert 1 twee dinsdagen vriendschappelijk om in ritme te blijven. Op 2 mei 20.00 uur thuis tegen Madese Boys en een week later op 9 mei uit tegen Terheijden op hetzelfde tijdstip.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Cas van Oijen, Thomas Kerstens, Stan Hombergen (W: Bas Englebert), Olivier van Hassel, Tjeu van der Heijden, Karim Vriends (W: Fabian Nelemans), Siemen Boomaerts, Rabin Hassan (W: Maarten Arnouts) en Mike Daemen (W: Rob Gommers).

Wissels: Job Verkooijen, Fabian Nelemans, Maarten Arnouts, Rob Gommers en Bas Englebert.