Overwinning Zundert, overwinning voor het voetbal

zondag 2 oktober 2022, 20:00

Zundert  - Philippine 5-0, een overwinning voor het voetbal.

Een botsing tussen twee spelstijlen. Philippine dat gegroepeerd op zoek ging naar een punt of meer en Zundert dat zonder echte verdedigers op zoek ging naar de overwinning. Uiteindelijk bleek de aanval de beste verdediging. Zundert won met 5-0 en nooit werd er gesproken over de spelers die  niet beschikbaar waren.

De prestaties van Philippine in de derde helft en tijdens de DJ contest mogen niet onbeschreven blijven. Daar scoorde het een ruime voldoende. Op het veld was het stug en lastig, maar niet bij machte iets te creëren. Philippine leek nog het meest op die hinderlijke kauwgom onder je schoen. Altijd aanwezig en je raakt er maar niet van af. De leider van de verdediging ging hierbij voorop. Hij leek wel een magneet in zijn schoen te hebben. Alle aanvallen van Zundert eindigden bij de positioneel sterke laatste man van Philippine.

Om deze wedstrijd van minuut-tot-minuut te beschrijven gaat het ver, daarom de rode draad. Zundert viel aan. Philippine verdedigde. Dit is in het kort de samenvatting. De aanvallers van Philippine werden in woord en gebaar moedeloos van de vuurpijlen waarmee zij aan de slag mochten.

Zundert ging onder leiding van aanvoerder en jubilaris Wim Kas op zoek naar een voorsprong. Dit is wat je nodig hebt tegen een verdedigend sterk georganiseerde ploeg als Philippine. Klutsballen vielen net niet goed. Pogingen van Siemen, Wim (lat), Olivier, Tjeu, Mike en Jacco troffen geen doel. Ook vermeende handsballen belandde niet op de stip. En een grote kans van Siemen werd gepakt door de doelman. Thomas aan de overzijde kreeg geen enkele corner of schot te verwerken. Een maal bokste hij een voorzet kundig uit z’n keepergebied.  Daar bleef het bij qua dadendrang van Philippine. Op slag van rust raakte ook Tjeu vanuit een vrije trap de lat.

Na rust was het een ander verhaal. Philippine kon de druk van Zundert niet meer pareren. Na een kwartier werd de openingstreffer gemaakt. Een afslagen corner werd door Siemen briljant in de verre hoek gekruld. 1-0.

Gelijk wisselde Zundert offensief. Maarten en Rob komen voor Jacco en Joey. Kort daarop moet een speler van Philippine na een fel duel met een tweede gele kaart het veld verlaten. Vervolgens heeft verrassend genoeg Zundert het 10 minuten lastig. Philippine blijkt weldegelijk te kunnen voetballen.

Toch is het Zundert dat de wedstrijd beslist. Eerst breekt het snel uit na een afgeslagen vrije trap van de tegenstander. Mike op Rob en visa versa betekent een schitterende 2-0.  Goed gedaan van zowel Rob als Mike. Vervolgens tweemaal Siemen en ook nog eenmaal Mike zorgden voor een 5-0 overwinning. Een hoge score, maar zeker niet onverdiend. Zundert wilde voetballen, dacht niet aan de afwezigen en ging vol voor de overwinning. Die kreeg het ook. In de absolute slotfase mocht Ebbe van de Wouw nog z’n debuut maken in Zundert 1.

Zundert kreeg dus een terechte beloning voor de aanvallende intenties. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen een van de favorieten voor de titel en tot nu toe ongeslagen ploeg HVV’24 op het programma. Maar dat is voor volgende week. Zundert mag terugkijken op een prima wedstrijd en uitstekend resultaat.

.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen (W: Ebbe van de Wouw), Wim Kas, Olivier van Hassel, Tjeu van der Heijden, Owen Maas, Lars van Elsacker, Joey Schijfs (W; Maarten Arnouts), Jacco de Bil )W: Rob Gommers), Mike Daemen en  Siemen Boomaerts.

Wissels: Lars Vermeulen, Ebbe van de Wouw, Maarten Arnouts, Rob Gommers en Wessel Delcroix.