Pieten nemen training over

woensdag 2 december 2020, 20:30

Pieten nemen training bij v.v. Zundert over.

Sinterklaas had het al aangekondigd in een videoboodschap. Hij bleef thuiswerken, maar zou z’n Pieten langs sturen. Vanavond was het zover. Tot verrassing van de jeugd namen de Pieten de training over. Of in ieder geval zorgden zij met de trainers voor een geslaagde avond.

Er waren zeven (voetbal)spellen. Met cadeautjes in de hand moest er dribbelend langs hindernissen een parcours afgelegd worden. Er was een estafette waarbij al zaklopend wortels in voetbalschoenen gestopt werden.  Ook waren er onderdelen als een “Ren je Rot-quiz”, Memory en het Rad van Fortuin. Er werd gegooid, geschoten en gevangen met de bal. En natuurlijk ontbrak het penaltyschieten niet.

Met veel plezier werden de onderdelen afgewerkt. De tijd vloog. De avond was zo voorbij. Na afloop werden de jongens en meisjes nog verrast met wat lekkers en een mooie broodtrommel om mee naar school te nemen.

Hopelijk is Sinterklaas volgend jaar zelf weer in de gelegenheid om een bezoekje te brengen. Toch moet gezegd worden dat de Pieten het uitstekend gedaan hebben en de jeugd van v.v. Zundert een onvergetelijke avond bezorgd hebben. Onderstaande rijm zat bij de broodtrommel.

Lieve voetballertjes van v.v. Zundert,

Sint heeft van z’n luisterpietjes vernomen dat jullie goed je best doen met trainen enzo,

Dat verdient natuurlijk een heel mooi cadeau.

Het moet iets zijn waar je nog vaak gebruik van kunt maken,

Dus niet iets wat snel op zal raken.

Het cadeau bestaat dus uit twee delen,

Iets voor nu en iets voor later, dat zal nooit vervelen.

Van al dat voetballen gaat je maag knorren, Sint hoort het gerommel,

Kijk daarom maar eens snel in deze mooie broodtrommel.

Hier zit wat gezonds en ook iets lekkers in, voor allemaal, zelfs de grootste kluns,

En vanaf morgen neem je deze mee naar school voor fruit of lunch.

Alle profclubs hebben zo’n trommel en nu ook onze eigen club,

Want er is toch geen club leuker en beter dan v.v. Zundert, HUP!

Veel plezier met jullie cadeau, groeten Sint.