Regels m.b.t. trainingen

maandag 10 augustus 2020, 10:00

Afspraken trainingen in combinatie met Corona maatregelen.

Het mag duidelijk zijn, de Corona periode ligt nog niet achter ons. Sterker nog, met alle berichten in eigen land en uit anderen landen, zijn allerlei scenario’s voor de rest van het jaar denkbaar. Maar met wat niet is, kunnen we ook nog geen rekening houden. Dit bericht is dan ook geschreven met de kennis van nu. En daarom ook geldig tot nader bericht.

We mogen trainen zonder anderhalve meter te handhaven. We mogen zelfs uit- en thuis gaan voetballen. Dat is superfijn!

Buiten het veld gelden andere regels. Hier is de anderhalve meter regeling weer van kracht. Hier mogen in de kantine slechts een beperkt aan mensen tegelijk aanwezig zijn. Deze moeten ook een zitplaats hebben en mogen niet aan de bar zitten. In een kleedlokaal moet ook de anderhalve meter gewaarborgd worden, waardoor er maximaal 7 spelers tegelijk kunnen omkleden of douchen. En dan hebben we het nog niet over de algemene richtlijnen:

-        Was vaak je handen met water en zeep, daarna handen goed drogen.

-        Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog.

-        Gebruik papieren zakdoekjes om je neus te snuiten en gooi deze daarna weg.

-        Schud geen handen.

-        Houd 1,5 meter afstand (2 armlengtes) van anderen.

-        Bij milde klachten blijf je thuis, laat je, je testen en blijf je in afwachting van de uitslag thuis.

Over hoe dit aan te pakken met wedstrijden, qua vervoer, omkleden etc. zijn we met de KNVB nog druk in overleg. Voor de trainingen van de jeugd hanteren we voorlopig naast de bovenstaande algemene regels: Dus van minipupillen tot MO19-1 en JO19-1:

-        Niet eerder dan 10 minuten voor de training aanwezig zijn op het sportpark.

-        Thuis omkleden.

-        Na de training niet douchen, niet op het sportpark blijven hangen, maar direct naar huis.

-        Voor ouders die willen kijken, gaat hetzelfde op. Kom vlak voor aanvang en verlaat het sportpark direct na de training. Bewaar tijdens het kijken anderhalve meter afstand van andere bezoekers die niet uit je huisgezin afkomstig zijn.

We beseffen dat dit niet ideaal is, maar denken dat we op deze wijze wel alle trainingen op een verantwoorde wijze doorgang kunnen door laten gaan. We vertrouwen erop iedereen hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. Mochten er toch nog vragen zijn, stel deze gerust aan voorzitter van de jeugdcommissie Ludwig van de Wouw.